Nevoia de leadership adaptat contextului a crescut cererea de training. Ascendis, o afacere consolidată de criză
Grupul Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România, a încheiat primele șase luni din 2022 cu o cifră de afaceri consolidată de 4,25 milioane de euro, în creștere cu 80% față de perioada similară din 2021, an în care piața de training a fost puternic afectată de pandemia de Covid-19. Rezultatele din primele șase luni din 2022 sunt cu 20% peste nivelul din aceeași perioadă din 2019, cel mai bun din istoria companiei.
„Am fost surprinși să avem un prim semestru cu venituri record. La începutul anului, mai ales după declanșarea războiului din Ucraina, eram pesimiști. A crescut foarte mult cererea de programe de training, iar majoritatea (peste 70%) au fost organizate cu prezență fizică. Există o dorință tot mai mare a angajaților de a se reuni și de a socializa. Vin cu plăcere la întâlnirile cu colegii, fie că vorbim de cursuri sau team building-uri”, a spus Andrei Goșu, Managing Partner Ascendis.
Peste 60% din veniturile grupului din primul semestru au fost generate de divizia de training, iar „starurile” anului 2022 au fost programele de leadership, inovație, vânzări și proiectele agile și centrele de evaluare. Cererea de programe de leadership se justifică și prin faptul că România a intrat recent în liga țărilor cu venituri mari, potrivit Băncii Mondiale, iar acest lucru se reflectă și în nevoia de leadership corect, adaptat contextului, astfel că angajatorii investesc mai mult în formarea managerilor. În ceea ce privește programele de instruire pe zona de vânzări, companiile vor ca angajații să învețe să se adapteze într-un mediu nou, neobișnuit, în care cel mai mare obstacol este amânarea proiectelor din cauza instabilității economice.
În cazul programelor de team building, există o tendință a companiilor de a organiza evenimente mai mari, care reunesc întreaga echipă, spre deosebire de anii de dinainte de pandemie, în care astfel de evenimente erau organizate pe departamente.
„Nevoia de socializare este tot mai mare. Pandemia a afectat cultura organizațională. Acesta este unul dintre motivele pentru care a crescut cererea pentru programele noastre. Majoritatea angajaților din cadrul companiilor cu care colaborăm lucrează în regim hibrid, în care vin două zile pe săptămână la birou, iar trei lucrează de acasă. De aceea este posibil ca piața întâlnirilor de business să crească. Ar fi fantastic să încheiem 2022 cu o creștere de 80%, dar suntem realiști și ne uităm cu atenție la semnalele care vin din piață, avem scenarii pentru eventuale noi restricții și crize din toamnă”, a mai spus Andrei Goșu.