Oamenii de afaceri din România nu mai pun preț pe aparițiile în presă. Preferă LinkedIn (59%) și Facebook (53%)
Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi în public (38%). Blogul personal apare pe ultimul loc cu numai 12%. Este important că aproape jumătate dintre respondenți spun că nu au o strategie de dezvoltare a brandului personal, dar își doresc una. Există și cazuri (10%) care au o strategie dar nu o aplică, 4% nu au și nici nu își doresc, iar 9% spun că nu este cazul.
La capitolul – beneficiile brandului personal – 66% dintre respondenți admit că dezvoltarea acestuia face parte din strategia de evoluție profesională iar 41% dintre respondenți consideră că duce la creșterea angajabilității pe piața muncii.
Dintre indicatorii de performanță pentru a măsura progresul în construirea brandului personal, participanții la studiu consideră că numărul de contacte noi de business indică puterea brandului personal. Doar 16% dintre respondenți consideră că aparițiile în presă sunt importante creșterea brandului personal.
Cum construiesc dacă nu investesc
Doar 18% dintre respondenții au locat un buget lunar pentru activități care să conducă la construirea brandului personal. Cei mai mulți respondenți (37%) care investesc în propriul brand sunt cei de 34-49 ani, perioada care corespunde cu o etapă foarte activă din viața profesională.
Din păcate, 49% dintre respondenți nu au participat la nici un training cu tema brandului personal în ultimii trei ani (2013-2016). Doar 18% spun că au participat la un astfel de training în acest interval de timp, 14% au participat la două, 10% la 3, iar 9 % la peste 3 traininguri.
Rezumând, 7 din 10 oameni de afaceri nu văd beneficiile brandului personal motiv pentru care nici nu investesc în construirea lui. Personalitatea internațională care este o sursă de inspirație pentru cei mai mulți dintre respondenți prin felul în care își construiește brandul personal este antreprenorul în serie Richard Branson, urmat îndeaproape de alte două personalități internaționale excepționale – Tony Robbins și Barack Obama.
Despre studiu
Studiul „Puterea brandului personal 2017” realizat de Valoria sondează percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la importanța și beneficiile brandului personal în mediul de afaceri din România. Pentru realizarea studiului s-a folosit metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) cu eșantionare relevantă pe segmente de vârstă, la nivel de populație. Cele 1500 de răspunsuri au fost colectate în perioada 10 aprilie – 19 iunie 2017, acestea provenind preponderent de la respondenți din mediul urban cu vârsta între 18 și 55+ ani.