RisCo întreabă, specialistul răspunde. Ce face managerul de resurse umane?
Nu degeaba se spune ca sa lucrezi cu oamenii nu este usor! Din acest punct de vedere, managerul de resurse umane are una dintre cele mai importante misiuni intr-o companie. De tehnicile sale, pregatirea profesionala si maniera in care alege sa implementeze o startegie depinde in mare parte productivitatea unei echipe. Pentru ultima parte a interviului RisCo intreaba, specialistul raspunde, realizat alaturi de Cristina Florescu, specialist HR, am ales sa discutam despre rolul unui manager de resurse umane, greselile pe care le poate face in activitatea sa si impactul asupra companiei, dar si cateva tips&trick pentru a creste fidelitatea angajatilor fata de firma.
Ca sa ai siguranta unor angajati competenti si compatibili cu rolul asumat in companie, trebuie sa te asiguri ca ai ales in primul rand un manager de resurse umane eficient si capabil.
Cum recunosti un bun manager de resurse umane?
Managerul de resurse umane este in top 3 cei mai importanti oameni dintr-o firma. Daca CEO-ul conduce strategia de business, CFO-ul gestioneaza toate resursele financiare, HR Managerul coordoneaza cea mai importanta resursa dintr-o companie: resursa umana. Astfel ca el trebuie sa fie un excelent antreprenor si un bun negociator. Este initiatorul codului de etica si conduita profesionala intr-un business/afacere/companie. Este omul indreptat spre rezultate, care lucreaza pe obiective si este leader de exceptie. Bun cunoscator al evolutiei pietei fortei de munca, capabil sa faca previziuni astfel incat sa tina indicele de retentie sub control si sa pastreze in companie cei mai valorosi angajati. Stie sa faca o sinteza, o analiza si o intepretare corecta a proceselor si datelor privind resursele umane astfel incat sa poata fi evaluat in timp real impactul fortei de munca in rata de succes a companiei dar si sa previna aparitia unor eventuale crize interne. Controleaza si gestioneaza eficient si intr-o maniera profesionala orice conflict intern astfel incat brandul companiei sa nu fie afectat.
Citeste continuarea articolului pe RisCo.ro