Studiu Facebook: Împărtășirea ideilor influențează dezvoltarea IMM-urilor din România
Răspunsurile sondajului derulat în România indică următoarele percepţii asupra încrederii în afaceri, creșterii economice și a comerțului internațional:
1. Optimismul în economie: conexiunile contează.
Când companiile se conectează și învață una de la alta, sunt mai încrezătoare. Peste o treime (35%) dintre întreprinderile care au încredere în economie învață de la alte întreprinderi, în timp ce trei sferturi (76%) dintre întreprinderile care nu au încredere, nu învaţă.
2. Comerțul internațional: o comunitate de susținere poate ajuta întreprinderile să se adapteze geografic.
Companiile care fac comerț internațional învață din mai multe surse și au un număr peste medie de interese educaționale legate de business. De asemenea, există de trei ori și jumătate mai multe șanse ca acestea să invoce interesul educațional pentru o mai bună informare cu privire la comerțul internațional.
3. Creșterea locurilor de muncă. Aproape o treime (30% și, respectiv, 34%) dintre întreprinderile care au extins numărul locurilor de muncă în ultimele șase luni, sau care intenționează să facă acest lucru în următoarele șase luni au învățat și de la alte companii. În schimb, în rândul întreprinderilor care au scăzut numărul locurilor de muncă în ultimele șase luni sau intenționează să facă acest lucru în următoarele șase luni, învățarea de la alte companii este mai puțin pronunțată (30% și, respectiv, 24%).
30% dintre IMM-urile participante la studiul facebook au afirmat că învățând de la unii la alții este una dintre principalele căi prin care ele obţin informațiile și se educă pentru a putea gestiona noul mediu digital, pe lângă cursurile offline (39%), a blogurilor sau forumurilor online (41%), a formării online (42%) şi a căutărilor online (68%) , căpătând astfel mai multă încredere în afaceri.
Raportul "Future of Business", un parteneriat între Facebook, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) și Banca Mondială, oferă o viziune oportună asupra mediului economic în care operează întreprinderile și arată care sunt acele companii care ajută la o luare a deciziilor informată la toate nivelurile și propune perspective care pot ajuta companiile să crească.
Aproape 200.000 de IMM-uri din peste 40 de țări au luat parte la sondaj, iar respondenții provin din rândul celor 70 de milioane de companii care au o pagină de Facebook activă.