Cum se implică o companie în educația viitoarelor generații?
Când vine vorba de pregătirea viitoarelor generaţii, toţi actorii implicaţi – părinţi, instituţii ale statului, mediul de business – au un rol crucial. Prin urmare, programele de CSR derulate de companii care integrează o componentă de educaţie au un impact vizibil în societate, fiindcă acest domeniu reprezintă un factor esențial în evoluția oricărei națiuni.
De exemplu, unul din primele programe de CSR derulate de Telekom Romania este proiectul Bursele Telekom, ajuns anul acesta la a noua ediție. Ideea acestui proiect a pornit din dorința de a-i sprijini pe studenții cu rezultate academice excepționale și potențial de lideri, care au obiective de carieră foarte bine stabilite. Pe lângă burse, compania a oferit și echipamente tehnologice pentru a facilita accesul tinerilor la informație și pentru a susține pasiunea lor pentru tehnologie. Până acum, peste 100 de tineri au beneficiat de sprijin financiar din partea Telekom.
Acestei inițiative i-au fost adăugate de-a lungul anilor și alte proiecte care au rolul de a susține performanța în educație și de a încuraja inovația. Dintre acestea: atelierele CoderDojo București Nord, proiect demarat în anul 2011, prin care compania oferă posibilitatea copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani să participe gratuit la workshopuri de programare și robotică. Anul acesta, peste 450 de copii se formează pentru joburile viitorului.
Pentru un viitor sustenabil
De asemenea, de patru ani, Telekom organizează concursul de proiecte Teimplici.ro, prin care încearcă să identifice nevoile acelor comunități în care noi concepte de tehnologie a informației aduc beneficii în domeniul educației, sănătății, mediului, inovației, dezvoltării și protecției sociale. „Prin această competiție am finanțat programe ale unor ONG-uri care au demonstrat că pot genera schimbări benefice în comunitățile românești. Teimplici.ro continuă și anul acesta cu scopul de a finanța organizații neguvernamentale ce derulează programe care au ca obiectiv reducerea abandonului școlar”, spune Ruxandra Vodă, Corporate Communications Director, Telekom Romania.
Nu în ultimul rând, Telekom este partener al Asociației Telefonul Copilului, alături de care desfășoară campania de semnalare a abuzurilor asupra minorilor „Tu cum te simți azi?”. Cazurile de abuz pot fi semnalate gratuit prin intermediul website-ului www.116111.ro sau prin aplicația mobilă HappyGraff.
„Telekom Romania se preocupă constant de comunitățile în care își desfășoară activitatea, iar componenta de CSR reprezintă o direcție importantă din strategia companiei de a contribui la transformarea digitală și sustenabilă a societății”, mai spune Ruxandra Vodă.
În anul 2017, contribuția socială a Telekom Romania a fost de 0,8 milioane de euro, sumă direcționată către proiecte care au urmărit îmbunătățirea vieții grupurilor vulnerabile, dezvoltarea abilităților digitale, promovarea unui stil de viață sănătos prin sport, precum și sprijinirea dezvoltării comunităților locale.
Acest articol a fost preluat din Revista CARIERE, nr.252, noiembrie 2018. Pentru abonare, click AICI.