Topul celor mai doriţi angajatori din România în 2017 – studiu
În 2017, topul celor mai doriţi angajatori este dominat de companii care activează în IT, automotive, oil&gas, precum şi companii care își desfășoară activitatea în telecom și FMCG. În 2017, topul celor mai doriţi angajatori este dominat de companii care activează în IT, automotive, oil&gas, precum şi companii care își desfășoară activitatea în telecom și FMCG. Iată companiile aflate pe primele 10 locuri în topul celor mai doriţi angajatori din România, ediţia 2017, realizat în perioada martie – mai a acestui an de către Catalyst Solutions:
- Oracle,
- Microsoft,
- IBM,
- Continental,
- Google,
- OMV Petrom,
- Vodafone,
- Amazon,
- Grup Renault România,
- Coca-Cola HBC.
În top 20, sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanță şi BPO.
Participanţii la studiu au fost întrebați care sunt top 3 companii pentru care își doresc să lucreze, iar răspunsurile lor au fost libere.
Studiul analizează şi criteriile care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată.
În top 5 se plasează mediul de lucru plăcut, alături de pachetul de salarii şi beneficii oferit de compania respectivă.
Următoarele criterii sunt siguranța locului de muncă, posibilitățile de evoluție profesională respectiv, programele de training pe care compania le oferă.
Într-o piață în care numărul de oportunități de carieră este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidații țin cont de mai multe aspecte și valorizează o serie de alte criterii, pe lângă cele financiare.
De unde îşi iau candidaţii informaţiile despre companii
O altă dimensiune analizată în studiul se referă la canalele de comunicare folosite de respondenți atunci când vor să afle mai multe informații despre companii şi oportunităţile de carieră.
Rezultatele arată că în topul modalităților de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandările primite de la prieteni și colegii (63,54%), alături de site-urile companiilor (58,67%).
În plus, rețeaua de socializare Linkedin (54,58%), interacțiunea personală cu angajatorii (53,66%), anunțuri ale angajatorilor pe site-uri de știri și de specialitate (50,76%) și târgurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenţi.
Cu toate că mediile de comunicare online și rețelele de socializare sunt prezente destul de sus în topul canalelor utilizate, potențialii candidați nu neglijează interacțiunea directă cu reprezentanții organizației.
De cele mai multe ori, ei sunt în căutarea acelor cadre în care pot discuta direct cu angajați din cadrul companilor vizate, fie că vorbim de evenimente la sediul companiei, târguri de carieră sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator.
Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cântărește și el foarte mult în decizia de angajare. Din acest motiv experiența pe care companiile o oferă actualilor angajați este definitorie pentru reputația lor în piață.