Uber pregăteşte un nou serviciu pentru Bucureşti, care ar putea reduce traficul cu o treime
Compania de transport alternativ şi-a prezentat marţi planurile de viitor în România în cadrul unei conferinţe de presă.
Astfel, Nicoleta Schroeder, General Manager Uber pentru ţara noastră, a explicat că serviciul de ridesharing a crescut de peste trei ori, de la 70.000 de utilizatori după primul an, la peste 250.000 în cel de-al doilea an de prezenţă pe teritoriul autohton.
În prezent, România este pe locul al doilea în Europa Centrală și de Est, după Polonia, la numărul de utilizatori.
De asemenea, numărul oraşelor în care poţi comanda o cursa prin aplicaţie a crescut la 4. Astfel, în afară de Bucureşti, în ultima perioadă serviciul s-a extins în Braşov, Timişoara şi Cluj-Napoca. Drept urmare, şi timpul mediu de aşteptare a scăzut de la 12 minute, cât era la lansare, la 4 minute în Capitală şi 6 minute în celelalte centre urbane.
În ultimul an, Uber a adăugat şi câteva facilităţi noi la aplicaţia sa de ridesharing. Astfel, poţi să-ţi programezi o cursă în avans (prin opţiunea Programeză o cursă), şoferii parteneri pot alege să ia pasageri doar către o anumită destinaţie (Destinaţii comune), iar cei care vor să facă o diferenţă între călătoriile în scop personal de cele profesionale îşi pot face un profil de business (Business profiles).
Cât despre viziunea Uber pentru viitor, Nicoleta Schroeder a explicat că în România va fi lansat în curând un nou serviciu. E vorba de UberPOOL, care presupune că pasagerii pot împărţi cursa cu alţi utilizatori care au un traseu similar cu al lor, în schimbul unui preţ mai mic pentru fiecare pasager. Practic, accepţi să mai iei pe cineva după drum şi să mergi cu el până la destinaţie sau atunci când te urci în maşină să existe deja cel puţin un pasager, dar tariful să fie mai mic.
Opţiunea are ca scop decongestionarea traficului din oraşe. Noul serviciu va fi implementat la început în Bucureşti, căci este cel mai aglomerat centru urban din Europa.
Ca orizont de timp, funcţia ar putea fi disponibilă în următorul an sau peste un an şi jumătate, iar dorinţa Uber este ca acesta să ajute la reducerea fluxului de maşini de pe şoselele Capitalei cu cel puţin o treime, până în 2020, după modelul oraşelor din străinătate unde UberPOOL a fost deja implementat.
“Angajamentul nostru este unul simplu: mai mulți oameni în mai puține mașini. Dacă vom continua să convingem la fel de mulți oameni ca până acum să renunțe la mașină sau să o împartă cu alții, vom putea reduce traficul din București cu aproximativ o treime până în 2020. București este cea mai aglomerată capitală din Europa, iar noi vrem să fim un partener al Primăriei București în rezolvarea acestei probleme, așa cum colaborăm cu autoritățile din Boston, New Jersey, Sydney sau Manilla.
Avem numeroase exemple concrete de orașe în care tehnologia și datele Uber ajută la reducerea traficului și putem să oferim asta și aici” a spus Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România – companie partenera la cea de-a cincea editie a Conferintei Nationale a Managerilor IT din Romania, organizată de CIO Council şi Revista CARIERE, eveniment care va avea loc pe 30 martie 2017, la Hotel Radisson Blu din Bucureşti..
Planul companiei vine în contextul în care în Bucureşti sunt peste un milion de maşini, există un loc de parcare la trei maşini, îar automobilele stau nefolosite 96% din timp. De regulă, într-o maşină care circulă vedem o singură persoană, iar noi pierdem, în medie, patru zile pe an în trafic. În plus, la nivel global, 22% din emisiile de CO2 provin de la mijloacele de transport.
Până acum, în oraşele din străinătate în care a fost lansat UberPOOL, serviciul a ajutat la "economisirea" a 500 de milioane de km, peste 261 milioane de litri de carburant şi peste 55 de milioane de emisii de CO2.
De exemplu, în San Francisco, peste 50% din curse sunt realizate prin UberPOOL.