5 greșeli grave pe care le poți face la birou
„Nu contează cât de talentat ești sau ce ai realizat, există anumite comportamente care schimbă imediat modul în care oamenii te văd și te pot pune într-o lumină negativă”, spune Travis Bradberry, președinte la TalentSmart, pentru BBC.
Trădarea. Numele spune totul. Fie că o faci intenționat sau nu este o sursă imensă de conflict la locul de muncă. Una dintre cele mai frecvente forme este să treci peste cineva pentru a rezolva o problemă. Oamenii de obicei fac acest lucru pentru a evita conflictele, dar astfel ajung să creeze chiar mai mult conflicte.
Bârfa. Oamenii pot arăta groaznic când se lasă purtați de bârfe despre alți oameni. Bârfele despre nenorocirile colegilor ar putea răni sentimentele oamenilor, dacă bârfa ajunge la urechile lor. Bârfa te va face să arăți negativ și dușmănos de fiecare dată, garantat.
Anunți tot timpul că îți urăști locul de muncă. Ultimul lucru pe care cineva vrea să-l audă la birou este cineva care se plânge cât de mult urăște locul de muncă. Procedând astfel, sunteți etichetat ca o persoană negativă care trage în jos moralul grupului. Șefii realizează cine sunt scepticii care trag în jos moralul și știu că există întotdeauna înlocuitori entuziaști care așteaptă un loc de muncă.
Consumul de alimente mirositoare. Dacă nu se întâmplă să lucrezi pe o navă, colegii tăi se vor supăra dacă biroul va mirosi a pește pentru câteva zile. Regula generală este ca atunci când vine vorba de mâncare la locul de muncă să lași pentru acasă ce ar putea avea un miros puternic care trece dincolo de ușa de la bucătărie.
Spui minciuni. Multe minciuni pot începe cu bune intenții – oamenii doresc să se pretejeze pe ei sau pe altcineva – dar minciunile au tendința de a se dezvolta și se răspândesc până când sunt descoperite și odată ce toată lumea va ști că ai mințit, nu există cale de întoarcere.