6 moduri in care ne facem viata delicioasa
1. Avem un loc de munca vesel. Avem birouri recent renovate, care ne invioreaza, inspirandu-ne din multitudinea de culori ale brandurilor pe care le promovam: mov, rosu sau verde. Avem o bucatarie care arata mai degraba a bistro, cu lampadare si mese inalte. Apoi, pentru ca vrem sa ne fie si mai bine, am infiintat doua locuri de relaxare, intr-unul te poți distra jucand table, stand la o sueta sau jucand pe playstation, iar in altul poti sa iei loc intr-un fotoliu de masaj, citind intre timp o revista.
2. Suntem deschisi in relatia cu cei din jur. In fiecare luna directorul general ii invita pe toti colegii din organizatie, indiferent de nivelul ierarhic, la o intalnire in care discutam despre rezultatele din luna precedenta, despre realizari, proiecte noi ce urmeaza a fi implementate, ii felicitam pe cei care au facut ceva extraordinar. Tot lunar are loc intalnirea directorului general cu cei care isi serbeaza ziua de nastere in luna respectiva. Iar fiecare manager este incurajat sa isi stabileasca o intalnire cu colegii din echipa lui, cel putin o data la doua saptamani.
3. Ii premiem pe cei care sunt modele pentru ceilalti. Periodic, organizam Winning Spirit Award, concurs prin care recunoastem oamenii de valoare. Cupa trece de la un castigator la altul, ca si cupa UEFA sau World Cup, dar nu inainte de a inscriptiona numele castigatorilor pe ea.
4. Incurajam dezvoltarea angajatilor. Colegii care isi doresc, pot promova in alte departamente. Avem colegi din vanzari care au ajuns sa lucreze in departamentul financiar, customer service, marketing sau resurse umane. De exemplu o colega care si-a inceput cariera in marketing, a fost apoi promovata in cadrul acestui departament, si-a dorit si a trecut in departamentul de dezvoltare a afacerii, urmatoarea pozitie fiind cea de director de productie in cadrul fabricii din Romania. De pe aceasta functie a fost promovata pe o pozitie de director la nivel regional pe partea de productie, iar acum este director regional si coordoneaza activitatea de achizitii. Lucrurile acestea nu se intampla peste noapte, pentru ca promovarea in timp foarte scurt nu ne caracterizeaza. Credem ca ai nevoie de cel putin un an si jumatate sa inveti cerintele unui post nou si sa dai rezultate.
5. Daca e vineri, profitam! O data la doua saptamani avem cate un Special Friday. Fie ne uitam impreuna la un episod din „Friends” si mancam floricele, fie sarbatorim 1 martie, 1 aprilie, fie avem Green Friday, fie imprumutam din traditiile de Halloween, insa nu uitam sa ne bucuram de sarbatorile pascale. Am avut Vinerea Pepenelui in aceasta vara, Vinerea Zambetului, Vinerea Palariilor Haioase. Apoi, avem zile de vineri dedicate cate unui brand.
6. De Craciun, organizam bal mascat. In acest an, am decis sa avem de Craciun o petrecere cu costume. Dar pentru ca nu ne gandim doar la noi, am decis ca si cei mai putin favorizati de soarta ar trebui sa se bucure de venirea Craciunului. De aceea, vom organiza o petrecere pentru copiii dintr-un orfelinat. Vom incerca sa fim Mos Craciun pentru o zi si sa le indeplinim visele. Vom implica in acest proiect angajatii care vor investi atat timpul lor, cat si resurse financiare proprii.
Elena Voicu,
Manager HR & Organizational Development, Kraft Foods Romania