63% dintre românii care au cont pe Facebook devin fanii unei mărci
Studiind comportamentul utilizatorilor români de Facebook, au rezultat câteva tendinţe generale. Utilizatorilor de internet le place să se împrietenească cu mărcile care sunt prezente pe Facebook, aproape 2 treimi dintre cei care au cont în Facebook devenind fani sau dând like cel puţin unei mărci din reţeaua socială (63%); femeile şi elevii sau studenţii reprezintă categoriile cele mai predispuse la acest tip de comportament, probabil datorită dorinţei de socializare şi comunicare mai pronunţate.
Mai mult decat atât, 40% dintre utilizatorii de Facebook se transformă în adevăraţi promotori ai mărcilor prezente în această reţea. Acestora li s-a întâmplat cel puţin o dată să “dea mai departe” materiale pe care mărcile le postează pe paginile lor.
Aproape 30% dintre utilizatorii reţelelor sociale au publicat de bună voie reclame pe profilul lor de Facebook şi 35% au participat la discuţii cu alte persoane din reţeaua socială despre diferite mărci (persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cele care discută cel mai mult alături de alte persoane din Facebook despre diferite mărci).
Studiul online a fost aplicat pe un eşantion de 500 de respondenţi recrutaţi din panelul online www.askgfk.ro, reprezentativ pentru populaţia cu vârste între 15 şi 55 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Panelul online GfK numără în prezent peste 23.000 de panelişti.