Candidații vor descrieri scurte și la obiect atunci când caută un job. Recrutarea intră pe fast forward în era rețelelor sociale
Tinerii activi pe piața muncii își doresc să aplice pentru un job și să fie angajați printr-un proces cât mai simplu și rapid. Aceștia se așteaptă ca angajatorii să aibă o atitudine proactivă și să ducă ofertele de muncă acolo unde are loc adevărata comunicare în online: pe rețelele sociale, în comunități online (9gag, reddit, twitch) și pe site-urile de știri.
Pe lângă asta, generația Millennials își dorește anunțuri de angajare scurte și clare, posibilitatea aplicării de pe mobil, fără a completa formulare lungi, care necesită multe informații (cel puțin în prima fază a procesului de recrutare). Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui studiu realizat de platforma de recruitment marketing SmartDreamers, în România.
Aproape 44% dintre respondenții studiului sunt activi pe rețelele sociale între 1 și 3 ore pe zi. Următoarea categorie aparține celor care petrec mai puțin de o oră pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn – peste 22%. Urmează tinerii care sunt online între 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) și cei care au o prezență în Social Media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4 procente.
Cât despre mediul în care tinerii vor să afle de noile joburi, Social Media este într-o bătălie deschisă cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor să afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitățile online pe care le frecventează.
Faptul că pentru multe companii devine dificil să acopere un număr mare de posturi vacante, face din Social Media un canal important de recrutare, mai ales dacă un angajator caută persoane care lucrează pentru concurență. 57,9% dintre respondenți afirmă că dau click pe un Anunț de Job în Social Media pentru a vedea despre ce e vorba. În același timp, 37,1% afirmă că ar intra pe anunț doar dacă acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievați afirmă că nu dau click pe un anunț de pe Social Media deoarece preferă să caute locuri de muncă pe platformele de recrutare.
Atunci când vor să afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. În lista surselor de informare se mai înscriu știrile și articolele despre companie apărute în mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului dar și platformele de joburi.
Există o serie de impedimente care îi determină pe tineri să nu aplice la un loc de muncă sau să evite joburi ale companiilor în cauză. 59,8% afirmă că o piedică majoră în aplicare este descrierea lungă, complicată sau neclară a poziției. Totodată, un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare și volumul mare de informații solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenți o piedică este reprezentată de lipsa imaginilor și a video-urilor din prezentarea companiei.
*Studiul s-a derulat în România, pe un eșantion reprezentativ de 1158 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.