Cea mai valoroasă marcă din lume în 2015
Cele cinci companii aflate pe primele locuri în clasamentul Brand Finance al celor mai valoroase mărci din lume îşi păstrează locul, dar au valori în creştere. Şi, cu excepţia sud-coreenilor de la Samsung, sunt americane (Google, Microsoft şi Verzion). Pe locul al doilea, marca Samsung a avut avut o creştere mai mică decât Apple, iar diferenţa dintre cele două este de aproape 50 de milarde de dolari.
Chinezii au reuşit să intre în primele zece locuri în topul mărcilor cu China Mobile, pe locul 9. Valoarea gigantului telecom a crescut de la 31,485 de miliarde de dolari în 2014, la 47, 916 miliarde de dolari în 2015. Asta în condiţiile în care americanii de la IBM au ieşit din top 10 şi sunt anul acesta pe locul 12.
Europenii ajung abia pe poziţia 15 în top, cu nemţii de la BMW. Valoarea brandului german a crescut şi a ajuns la 33 de miliarde de dolari în 2015. Marca Telekom este pe poziţia 16, în scădere, iar Volkswagen pe 17, în creştere.
Pe poziţia 18 în clasamentul celor mai valoroase mărci staţionaează britanicii de la Shell. Tot din marea Britanie, Vodafonw şi HSBC sunt pe locurile 22 şi 23, în scădere faţă de 2014.
Mărcile franţuzeşti le întâlnim de la locul 45 de în jos. Deşi valoarea Orange a crescut şi a ajuns la
19,867 de miliarde, marca franţuzească nu a progresat suficient faţă de concurenţi şi a coborât în top. Tot la capitolul mărci franţuzeşti, amintim AXA, pe poziţia 48 şi Total, pe poziţia 66.
Ruşii sunt în cădere liberă. Atât grupul bancar Sberbank, cât şi Gazprom au pierdut fiecare mai mult de două miliarde de dolari din valoare brandului şi se află abia pe poziţiile 106 şi 178 în clasament.
Nicio marcă românească nu se află printre primele 500 din lume. Dar, dacă lucrezi pentru o multinaţională, poţi consulta varianta integrală a Clasamentului Brand Finance al celor mai valoroase 500 de mărci din lume, pentru a vedea cum a evoluat compania ta în anul care a trecut.