Maşina a devenit un computer pe roţi: Impactul transformării digitale în industria auto
Astfel, cercetarea arată că industria auto tinde să migreze de la producția de masă către personalizarea produselor.
De asemenea, conceptul de autovehicul conectat devine o realitate și se va vedea un progres major în următorii ani.
În plus, fidelizarea clientului prin crearea unei experiențe digitale captivante stă la baza succesului serviciilor post-vânzare, iar așteptările majore ale clienților sunt legate de serviciile de preluare și livrare (pick-up & drop), precum și de aplicațiile online ce ar ușura accesul la toate serviciile producătorului.
Trenduri majore identificate de grupul de experți și directori din industrie sunt: creșterea comerțului online (B2B și B2C), o nevoie a digitalizării serviciilor și adăugarea unor funcții de conectivitate pentru autovehicule. 85% dintre directorii intervievați au declarat că ecosistemul digital și serviciile aferente vor deveni principalele surse de venituri și nu autovehiculul în sine.
Provocările cheie evidențiate de acest grup sunt: menținerea prețului de vânzare al autovehiculelor în timp ce conectivitatea se îmbunătățeste, îmbunătățirea serviciului și a experienței în online a consumatorului, o mai bună gestionare a constrângerilor de timp și cost și adaptarea la modificările cererii din piață.
Trendurile majore identificate de grupul de dealeri auto sunt: o tendință în creștere de a verifica informații despre autovehicule în online și o scădere în vânzarea autovehiculelor cu motor diesel. Provocările cheie din punctul de vedere al dealerilor auto sunt: îmbunătățirea serviciilor post-vânzare în timp ce se micșorează investițiile din cauza noilor tehnologii „e-mobility” și o digitalizare completă a serviciilor post-vânzare fără a fi afectate de efectul de substituție.
De asemenea, şi clienţii simt nevoie de o creştere a comerţului online și nevoia digitalizării serviciilor.
Studiul a fost publicat de firma de consultanţă în management Ensight Management Consulting,în baza unei analize realizate de Eurogroup Consulting și ESCP Europe.