Problemele managerilor si ale companiilor in ultimii cinci ani (II)
Pentru anul 2007, top managementul si managerii HR considera dezvoltarea potentialilor lideri ca fiind prioritara in cadrul organizatiilor. Pentru top manageri, locul doi in ordinea prioritatilor il ocupa motivarea angajatilor, iar HR managerii plaseaza pe locul doi selectarea si retentia angajatilor valorosi. Top managementul pune mai mult accent pe loializarea clientilor, in timp ce responsabilii HR vad aceasta problema ca fiind mai putin importanta.
Privind in viitor, respondentii sustin ca selectia si retentia angajatilor valorosi, planul de succesiune si inovatia vor fi principalele probleme. In aceeasi directie, acestia prevad o scadere a importantei dezvoltarii liderilor si a formarii fortei de munca angajate.
Provocari-cheie pentru dezvoltarea angajatilor
Dezvoltarea abilitatilor de management, supervizare si abilitatile de relationare cu clientii sunt principalele probleme organizationale in ultimii cinci ani. O alta arie care creste este reprezentata de abilitatile de lucru cu tehnologia moderna, ceea ce nu este surprinzator avand in vedere evolutia tehnologica din prezent. Un alt aspect interesant este ca in top se regasesc abilitatile de comunicare interpersonala si cele de lucru in echipa, ceea ce arata ca nu toate organizatiile sunt pregatite sa faca pasul catre formatul tip retea.
Aceasta cercetare ne arata faptul ca realitatea din Romania nu este cu mult diferita de cea din organizatiile care activeaza la nivel global. Exista aceleasi probleme datorate mediului extrem de competitiv si vitezei de dezvoltare a economiei si tehnologiilor. Pe de alta parte, din punct de vedere intern, cea mai mare problema se pare ca este criza de personal, care se arata a fi majora intr-o perioada scurta de timp pe fondul unei accentuate fluctuatii de personal. Cea mai mare provocare este insa la nivel de management, in sensul ca o organizatie, pentru a avea succes trebuie sa investeasca intensiv in nivelul managerial, pentru ca acolo se produc succesele si de acolo este asigurata inaintarea organizatiei pe directia dorita.