Rezultatele promovării online și eficiența sa
Wyzol, o agenție din Marea Britanie specializată în crearea de conținut video și infografice, a derulat un studiu în rândul a 230 companii, cu scopul de a afla cum este percepută această unealtă de promovare.
Ce spun companiile
La capitolul „Utilizare și bugete alocate”, 61% dintre companiile intervievate au arătat că se folosesc de video. Dintre acestea, 66% nu foloseau conținut video acum un an. 91% dintre respondenți spun că vor mări sau cel puțin vor menține bugetele de promovare pe acest canal. 67% dintre ei plănuiesc să mărească bugetele în 2016.
Despre rezultate, 88% dintre reprezentanții companiilor spun că videoul este o parte importantă din strategia de comunicare, 76% consideră că profitul generat de investiție este bun. În cazul a 93% dintre afaceri, unul dintre avantajele enunțate este acela că utilizatorii înțeleg mai bine produsul sau serviciul promovat, iar 72% consideră că rata de conversie pe site a fost îmbunătățită.
Clipurile ajută și la scăderea numărului de telefoane și e-mail-uri: în cazul a 36% dintre companii, a scăzut numărul cererilor de sprijin. În plus, 62% dintre cei chestionați afirmă că acest tip de promovare le-a crescut traficul pe site, iar 64% consideră că a contribuit direct la creșterea vânzărilor.
Promovarea și distribuirea sunt importante: 45% spun că au un video pe prima pagină a site-ului, iar 83% dintre aceștia susțin că un video explicativ plasat pe homepage este foarte eficient. Însă nu doar site-ul e important – 47% îl includ în newslettere, iar 80% dintre aceștia consideră că tactica este foarte eficientă.
Nu în ultimul rând, clipurile sunt distribuite în rețele sociale de către 87% dintre companii, strategie găsită eficientă de 78% dintre ei. Totuși, mai bine de jumătate (53%) consideră că încă se chinuie să promoveze clipurile produse.
Când vine vorba de companii care încă nu folosesc conținut video, 15% consideră că este prea scump, 12% nu cred că poate genera suficient profit, 12% consideră că nu au nevoie, 10% că nu au timp, iar 9% nu pot să-și convingă șefii să investească. Totuși, 42% dintre cei chestionați plănuiesc să investească în video.
Ce spun utilizatorii
La capitolul „Conversie”, după un studiu derulat pe consumatori, se remarcă faptul că 69% dintre respondenți preferă să urmărească un clip explicativ decât să citească descrierile. Totodată, 77% susțin că au fost convinși să cumpare un produs sau serviciu convinși fiind de videoul explicativ, iar 74% au încercat să afle mai multe detalii.
Însă consumatorii nu țin informația doar pentru ei. 70% spun că au dat mai departe link-ul unui video fie în rețele sociale, fie direct prietenilor, iar 76% spun că ar recomanda clipurile dacă le captează atenția. Nici clipurile explicative nu sunt uitate, 69% preferând să le împărtășească prietenilor dacă găsesc informații utile, 65% – dacă videoul e informativ, 55% – dacă e inspirațional, 31% – doar pentru că le place brandul. Doar 3% nu ar distribui un clip indiferent de motiv.
De remarcat și faptul că 68% dintre cei chestionați ar prefera să urmărească un clip decât să contacteze compania pentru sprijin, indiferent de problema avută.
Alte cifre relevate de studiu
- 61% dintre utilizatori au refuzat să mai cumpere un produs din cauza unui clip explicativ defectuos
- 37% au renunțat să mai cumpere din cauza că explicația nu era suficient de clară
- 25% spun că o calitate slabă a videoului este descurajantă
- 21% renunță când clipurile sunt prea lungi