Studiu: 65% dintre europeni își fac cumpărăturile de Crăciun din magazinele tradiționale
Consumul de Sărbători din acest an nu va fi considerabil mai redus față de cel din perioada Crăciunului 2013. În majoritatea țărilor europene, oamenii vor cheltui aceeași sumă de bani ca anul trecut. O excepție este Suedia, unde oamenii care au participa la studiu au spus că intenționează să cheltuiască de sărbători mai puțin decât au făcut-o anul trecut, se mai arată în studiul citat.
Îm țări precum Olanda, Danemarca și Finlanda, respondenții au declarat că vor cheltui semnificativ mai mulți bani pentru cumpărăturile de Crăciun decât în alte părți ale Europei. Polonezii, de exemplu, cheltuie cel mai mult, aproape o treime din venitul lor lunar.
Citește și Care este profilul românului care cumpără online?
Națiunile cunoscute a fi mai putin entuziaste, cum ar fi Finlanda, Danemarca și Olanda, figurează la celălaltă extremă a Barometrului de Crăciun, cheltuind cel mai puțin de Crăciun în comparație cu alții.
Pe de altă parte, suedezii cheltuiesc ceva mai mult decât media din cele 15 țări participante la studiu. În medie, o familie din Suedia cheltuiește aproximativ 25% din venitul net pentru cumpărăturile de Crăciun.
În Finlanda, familiile vor cheltui în jur de 18% din venitul lor net pentru Crăciun, ceea ce înseamnă aproximativ 470 de euro pe baza datelor participanților la studiu. În Suedia, numărul respectiv este semnificativ mai mare, cu cheltuieli medii pe familie situate în jurul a 590 de euro, adică 25% din venitul net lunar al participantilor.
Consumul, orientat către cadouri
Consumul în toate țările europene este orientat, mai degrabă, către cadouri decât către servicii sau călătorii de vacanță. Europenii cheltuiesc ceva mai mult de o cincime din bugetul lor de cumpărături de Crăciun pe haine, iar jucăriile sunt următorul cel mai important segment din buget. Mai puțin de 10% este cheltuit pe cosmetice, produse de patiserie și dispozitive electronice.
Făcând o comparație a consumului între diferite țări, reiese că Estonia are o preferință clară (22%) pentru cărți. În Suedia, cardurile de cadouri sunt cumpărate mult mai mult (15%) decât în Finlanda (2%). Consumatorii polonezi cheltuie bani pe produse cosmetice (27%), în timp ce letonii (18%) și lituanienii (16%) cheltui pe produse de patiserie și alte bunătăți de Crăciun, iar olandezii cumpără cel mai mult alcool pentru Crăciun (10%).
Citește și Studiu: Cât cheltuiesc românii pe cumpărăturile online
Mai mult de jumătate dintre persoanele chestionate se așteaptă să-și recapete echilibrul financiar în maximum două luni după Crăciun.
Barometrul de Crăciun al Ferratum a fost realizat ca un studiu online anonim și standardizat, trimis prin mail consumatorilor din țările unde Ferratum este prezent: Finlanda, Suedia, Danemarca, Olanda, Marea Britanie, Spania, Germania, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Slovacia, România și Bulgaria. La sondaj au participat 1.900 de persoane cu vârsta cuprinsă între 21 și 65 de ani și cu un venit net mediu înbtre 700 și 3.600 de euro.