Studiu: CEO-ul antreprenor vs CEO-ul de multinationala
Cercetarea releva ca lucrurile pe care le au in comun toti sefii executivi din Romania, fie antreprenori, fie din multinationale, sunt energia, ambitia, orientarea catre rezultate si spiritul de competitie. Romanii aflati pe pozitii de CEO sunt doritori sa ia initiativa, sunt responsabili si respecta regulile, dar sunt mai putin inclinati sa prioritizeze eficient. De asemenea, liderii romani dau dovada de diplomatie si vor sa invete lucruri noi. Persoanele aflate in pozitii de CEO in multinationale tind sa fie mai interesate de dezvoltarea carierei si de competitie decat antreprenorii.
Studiul a realizat si o comparatie intre femeile si barbatii care se afla pe pozitii de leadership. Astfel, femeile tind sa dea dovada de mai mult altruism, sa respecte mai mult traditiile si sa fie motivate de imaginea companiei, bazandu-si deciziile mai mult pe emotii si intuitii. Barbatii apreciaza mai mult oportunitatile de afaceri, profitul si pun afacerile pe primul loc.
La cercetare, desfasurata in perioada 2008 – martie 2011, au participat 52 de antreprenori CEO si 34 de CEo din companii multinationale din diverse industrii, precum si 125 de top-manageri (subordonati pozitiei de CEO) si 158 middle-manageri din multinationale.