Studiu: Pentru angajaţi, cel mai important beneficiu este să poată lucra de acasă
Să lucrezi de acasă nu mai e un moft, ci o necesitate pentru mulţi dintre angajaţi. Nu o spunem noi, ci un studiu realizat de cercetătorii americani.85% dintre cei care au participat la sondaj susţin că e important pentru ei ca angajatorul să le ofere uneltele şi tehnologia necesară pentru a putea lucra de acasă.
Ba mai mult, 74% şi-ar lăsa jobul actual pentru unul care le permite să muncească mai des de la distanţă.
Studiul a fost realizat de Softchoice, o firmă care realizează soluţii şi servicii IT, în baza unui chestionar la care au participat peste 1.000 de americani, informează Cnet.com.
Deja există un trend în ceea ce priveşte munca la distanţă. 83% dintre cei intervievaţi au spus că deja utilizează diverse programe sau dispozitive care le permit să colaboreze cu oameni aflaţi în alte locuri.
Specialiştii în Resurse Umane susţin că firmele care vor să îşi păstreze angajaţii valoroşi trebuie să se adapteze la dorinţele şi nevoile angajaţilor.
"Pentru a rămâne competitivi, trebuie să ne poziţionăm ca o organizaţie unde aceşti oameni talentaţi vor să lucreze", spune Francis Li, vicepreşdinte al diviziei de IT de la Softchoice. "Asta înseamnă şi să oferi un program flexibil şi – de ce nu? – să le oferi posibilitatea de a lucra de oriunde", a adăugat acesta.
Ideea este că oamenii nu prea mai vor să fie închişi în aceeaşi clădire zi de zi. Iar această tendinţă e încurajată de giganţi ai tehnologiei. Amazon, Dell şi Adobe se numără printre companiile care au oferit în 2017 joburi care le permit angajaţilor să lucreze remote.
Pe de altă parte, IBM şi Yahoo şi-au chemat oamenii înapoi în birouri. Motivul? "Unele companii sunt îngrijorate că distanţa va afecta modul de lucru, spiritul de echipă şi inovaţia", a punctat Jennifer Deal, cercetător la Center for Creative Leadership.
Chiar dacă unii angajatori sunt reticenţi la ideea de a-şi lăsa angajaţii să lucreze de acasă, milenialii – adică generaţia tânără – îşi doresc într-un număr de două mai mare ca cei din generaţia Baby Boomer să muncească, arată studiul citat. Asta înseamnă că va fi o chestiune de timp până când toate companiile vor lua în considerare să ofere acest beneficiu
Concluzia? Fie că vor sau nu, liderii organizaţiilor vor fi nevoiţi cât de curând să se adapteze la noua realitate a pieţei muncii, în care angajatul dictează.