Studiu Republica BIO: cu sau fără copii, 70% din consumatorii de bio sunt persoane active
Republica BIO, magazin online ce comercializează exclusiv produse certicate bio, a realizat în perioada iulie-septembrie 2015 un sondaj printre clienţii existenţi, care aratăcăpeste 70% dintre consumatorii de produse bio obişnuiesc să facă spor în timpul liber şi sunt interesaţi de o viaţă activă.
Studiul Republica BIO conturează pentru prima dată în România profilul concret al persoanelor care cumpără produse BIO. 85% dintre cumpărătorii de bio sunt femei, arată studiul realizat de Republică BIO, iar jumătate dintre acestea au cel puţin un copil. Pentru majoritatea persoanelor intervievate, conştientizarea clară a necesităţii produselor bio apare o dată cu apariţia primului copil. În consecinţă, familiile cu copii mici au o frecvenţă mai mare a cumpărăturilor de produse bio.
De asemenea, procente mari ale recurentei de cumpărare se întâlnesc la femeile însărcinate şi la doamnele cu vârste de peste 45 de ani. Sondajul creioneazăşi mai adânc profilul consumatorului român de bio. Clienţii sub 25 de ani se aşteaptă să găsească repede produsul, şi la preţ convingător. Cei de peste 45 de ani sunt mulţumiţi săştie că toate produsele pe care le găsesc în magazinul Republica BIO sunt certificate ecologic şi de asemenea se bucura că le găsesc la un preţ bun, iar asta îi fereşte de vizite prin zeci de alte situri. Situaţia este mai nuanţata între cele două vârste, dar şi aici asigurarea că toate produsele sunt certificate bio este un factor determinant în achiziţie.
Ce pune consumatorul de bio în coş?
Produsele alimentare sunt cele mai căutate, în proporţie de peste 50%, cu procentul majoritar de cumpărători format din femei, peste 80%. Restul procentelor se împart între cosmetice, detergenţi, produse de curăţenie şi produse pentru sportivi. Aproape un sfert dintre repondenti au declarat că sunt interesaţi de produsele bio în general, fără să facădiferenţe. Sportivii sunt o categorie aparte unde balanţa înclină către genul masculin, femeile reprezentând mai puţin de o treime, aşa cum în cazul cosmeticelor şi superalimentelor balanta înclină către femei (peste două treimi). Sportivii achiziţionează cu precădere pudrele şi batoanele proteice, dar şi sucurile hidratante.
Trendurile pieţei de produse BIO
Astăzi piaţa de bio este încă micăşi reprezintă sub 0,5% din comerţul FMCG (Fast Moving Consumer Goods = bunuri de consum curent). În 2014 Republica BIO a realizat o primăcercetare cu privire la dimensiunea pieţei, care se ridică la nivelul de 25-30 de mil de Euro.