Argumente și cuvinte eficiente pentru a convinge într-o discuție online
Cercetătorii au analizat, la un moment dat, mesajele de pe forumul ChangeMyView, un site în care utilizatorii pot invita alţi utilizatori să conteste punctul lor de vedere şi să prezinte opinii alternative. Oamenii postează declaraţii şi întrebări şi pot să invite alţi oameni să comenteze.
Dacă un utilizator reuşeşte cu succes să convingă prima persoană care a comentat ( Original Poste – OP) spre un alt punct de vedere, OP premiază utilizatorul.
Din această analiză, cercetatorii au descoperit că explicaţiile detaliate relevă o serie de tendinţe. De obicei, prima persoană care răspunde are o şansă mai mare de a convinge utilizatorul principal să-şi schimbe opinia, ceea ce înseamnă că sincronizarea este cheia.
Studiul a mai sugerat că trebuie utilizat un limbaj "calm" pentru a face un punct mai eficient. Înjurând sau folosind termeni agresivi nu vei avea acelaşi impact. Exemple de cuvinte "calme" le includ pe cele ”moi” cum ar fi: "bibliotecar" şi "plictisitor"; iar cele dure sau "ascuţite" sunt cele precum: "terorism" şi "erecţie". Profesorul Lee a declarat că "excitarea surprinde intensitatea unei emoţii", astfel folosind cuvinte mai puţin sugestive ajungi la un rezultat mai bun.
De mare dominanță
Ea a explicat în mod specific că argumentele cele mai convingătoare sunt "mai puţin fericite" şi emoţionale, potrivit radar online. Cuvintele fără dominanţă pot sugera vulnerabilitate şi slăbiciune, cum ar fi "demenţă" şi "cutremur", în timp ce cuvintele de mare de dominanţă evocă putere şi succes, inclusiv "realizare" şi "zâmbet". De asemenea, citatele şi ghilimelele au un rol mai mic în încercarea de a convinge pe cineva.
"Să schimbi opinia cuiva este fără îndoială una dintre cele mai importante provocări ale interacţiunii sociale. Noi am descoperit că argumente convingătoare sunt caracterizate de modele interesante ale interacţiunii dinamice”, a declarat Lillian Lee.