Când inovarea devine parte din viața ta de zi cu zi, nici măcar nu o vei observa
La urma urmei, un ecran de smartphone este doar un mecanism de livrare. Ceea ce ne face viața mai confortabilă sunt aplicațiile și software-ul.
Îmi place să numesc acest lucru ”tehnologie ambientală” și mă aștept să văd o comunicare din ce în ce mai reușită între aparate, iar progresele din spatele tehnologiei inovatoare să aducă experiențe mai bogate în viețile oamenilor.
Deja ne raportăm la tehnologie ca să prezicem comportamentul clienților atunci când vorbim despre publicitate digitală. De curând, oamenii au ajuns să conteze pe asistenți personali digitali pentru a-și face cumpărăturile, pentru a chema un taxi sau doar pentru a pune melodia lor favorită, toate cu o simplă comandă vocală.
Și, în vreme ce încă numim aceste aplicații chatbots sau AI, în curând vor deveni o parte din tehnologia ambientală ce ne înconjoară.
Atractiv pentru nerdul din interiorul tău
Discuția aceasta nu este despre dacă noile aparate contează sau nu, dar există un motiv pentru care produse de ultimă generație precum Google Glass sau căștile VR sunt atractive numai pe piețele de nișă, în vreme ce companiile bazate pe aplicații devin din ce în ce mai căutate. Chiar dacă prețul nu este o problemă, puțini oameni sunt dispuși să meargă pe străzi îmbrăcați ca niște figuranți din Star Trek fără să aibă vreun câștig, excepție fiind poate defilările de la Comic Con.
Există, de asemenea, și o limită în cee ace privește gradul de schimbare pe care suntem dispuși să o îmbrățișăm deodată. Dacă i-ai fi întrebat pe mai mulți oameni acum 10 ani dacă ar fi fost dispuși să își împartă detaliile plăților în mediul online doar pentru a evita completarea unui formular scurt, ar fi ezitat cu siguranță, asta dacă nu ar fi răspuns direct cu nu. Și uită-te la noi acum.
La apogeul său, tehnologia ne îmbunătățeste viața într-un mod intuitiv. Cei care le adoptă primii vor accepta factorii de formă absurzi și interfețe complicate, dar oamenii vor mai degrabă să își poarte tehnologia cu ușurință (iar asta în mod literal) pentru a putea avea aparatele cu ei de-a lungul rutinei zilnice, în loc ca acestea să le dicteze viața, și ei vor ajunge să se obișnuiască cu ele.
Găsirea atmosferei potrivite
Asta mă duce cu gândul la un principiu cheie în toate formele de inovare: concentrează-te pe a satisface dorințele utilizatorului mai mult decât pe a le da noi instrumente în mod forțat. Strălucirea unui nou iPhone sau Samsung Galaxy trece repede iar oamenii se întorc, în cele din urmă, la utilizarea acelorași aplicații și servicii care au devenit parte din rutina lor.
Înțelegerea clienților de către branduri și abilitatea de a face viața mai confortabilă nu au fost nicicând mai importante decât în mediul acestei tehnologii ”ambientale”. Ce diferențiază aplicațiile precum Uber Eats de serviciile tradiționale de livrare a mâncării? Ei oferă utilizatorilor update-uri regulate despre statusul comenzii și cât de mult mai au până o să primească mâncarea, două mici considerente care ating mintea unui client înfometat ce a comandat mâncare.
Inovația adevărată constă în a pune întrebările corecte din perspectiva unui client. În vreme ce un producător de mașini poate explora ce vor oamenii de la driveless cars, poate fi mai relevant să întrebăm în primul rând cum poate tehnologia să elimine nevoia de a călători cu mașina. Nu e vorba că nu ai profita de ocazia de a conduce un nou model Tesla, dar să ajungi din punctul A până în punctul B ia timp valoros care ar putea fi salvat.
Îndepărtarea de tehnologie poate fi incitantă, dar poate fi de asemenea un mare dușman pentru experiențele clienților. Mai mult, ar fi subtil, dar inteligent, ca inovația mai puțin evidentă să ajute brandurile să facă parte din mediul ambient al oamenilor.
Daryn Mason
Senior Director, Sales Consulting
Oracle Marketing Cloud, EMEA
Senior Director, Sales Consulting
Oracle Marketing Cloud, EMEA