CEO-ul fără birou şi fără e-mail
Dacă nu ştii ce înseamnă WordPress, cu siguranţă te-ai lovit de el. Asta pentru că 25% dintre site-urile existente în lume funcţionează pe o platformă WordPress. Creatorul său, Matt Mullenweg, a explicat, într-un interviu pentru Business Insider cum vrea să cucerească internetul.
"Este probabil o misiune ce va dura o viaţă. Ideea este să le dăm tuturor, indiferent ce limbă ar vorbi sau câţi bani ar avea posibilitatea de a avea o voce online folosind cel mai bun software din lume. Tu sau eu putem downloada şi publica folosind exact acelaşi software pe care The New Yorker îl foloseşte pentru newyorker.com. Şi cred că este un lucru unic în lume", a explicat Mullenweg.
Mullenweg spune că vrea să facă lumea internetului mai bună şi că, pe termen scurt, WordPress vrea să obţină o majoritate în online, iar oamenii să se poată exprima liber.
Auttomatic este o companie care are peste 400 de angajaţi, în 43 de ţări din lume. Şi toţi lucrează de acasă, din cafenele sau din spaţii de co-working. "A fost uimitor pentru compania noastră să putem atrage şi reţine cele mai bune talente, fără să trebuiască să fie în New York sau San Francisco. Până acum modelul a funcţionat extraordinar şi plănuim să îl continuăm", a spus Mullenweg.
Am fi tentaţi să spunem că angajaţii Auttomatic pot comunica foarte uşor, pe mail. Doar că ei nu folosesc e-mail-ul, ci o platformă de blogging.
"Imaginaţi-vă cum ar fi dacă, în compania voastră, oricine ar putea posta sau comenta pe un blog. Diferite grupuri sau echipe ar putea avea propriul spaţiu, dar la baza totul ar putea fi urmărit şi transparent. Cam aşa arată P2. P2 are şi alerte interne, aşa că puteţi ţine legătura cu ceilalţi, fără să trebuiască să citiţi tot ce scrie toată lumea", spune Mullenweg.
Puteţi testa şi folosi platforma gratuit. O găsiţi pe p2theme.com.
Dacă vă gândiţi să aplicaţi vreodată la un job la Auttomatic, trebuie să ştiţi şi care este cea mai importantă calitate pe care CEO-ul o caută la oamenii care lucrează la WordPress.
"Cel mai mult mă uit la cum scriu oamenii, atunci când angajez. Cred că o scriitură clară reprezintă o gândire clară, indiferent de backgroundul cuiva, fie că sunt designeri sau scriitori de coduri. Cred că abilitatea de a comunica efectiv şi curat în scris nu doar că este foarte importantă într-o companie risipită, ci reflectă bine şi modul în care ei abordează viaţa în general. M-am apucat de blogging şi am început să lucrez la WordPress pentru că îmi place să scriu. Dacă pot deveni un scriitor mai bun, probabil că pot deveni un gânditor mai bun", a declarat Mullenweg.
Puteţi asculta interviul pe care Matt Mullenweg l-a acordat pentru Business Insider aici.