Cloud, IoT, Big Data, AI, Securitate sau cum tehnologia ne schimbă viaţa
Noile tehnologii şi servicii digitale, bazate pe cloud, big data, servicii mobile și IoT modifică fundamental dinamica pieței și creează noi tipuri de cerințe și solicitări din partea clienților. Pentru a răspunde acestor provocări, Fujitsu și-a stabilit patru direcții strategice, pe care le va avea în vedere: Internet of Things (IoT), inteligență artificială (AI), cloud și securitate. „Domenii strategice sunt Disaster Management, Traffic Management, Platforme şi soluții integrate IoT în domeniul HealthCare şi multe altele, cu aplicabilitate şi disponibilitate de a fi livrate în Europa”, spune Gabriel Pavel, Country Sales Director Fujitsu România.
DOMENIUL RETAIL: INFO CHIOŞCURI ŞI SELF-CHECKOUT
Un domeniu în care firma va investi este zona de retail, unde bătălia se dă pentru a oferi o experienţă cumpărătorului. „Practic, interacţiunea cu clienţii nu se rezumă doar la nivel de casieri. Toţi jucătorii merg din offline spre online, dar se întâmplă şi invers – din online spre offline, cel puţin în zona de colectare”, explică Gabriel Pavel.
Astfel, în zona de customer experience, compania aduce tehnologie în zona de info chioşcuri, dar şi de checkout automat. Tot în zona de customer experience contează rapiditatea cu care se finalizează un proces de vânzare: Cât stau la coadă? Este coadă? Cât de repede plătesc? „Partea de self-checkout, scanarea neasistată de casier, funcţionează. Avem programe-pilot începute la Auchan. Da, necesită timp, însă o soluţie odată aleasă în retail tinde să rămână valabilă mult timp”, completează Gabriel Pavel.
ORAŞE INTELIGENTE
Impactul tehnologiei asupra vieţii oamenilor nu se vede doar la nivel de experienţă de cumpărare. Dacă definim un oraş inteligent ca fiind acel loc care îmbunătăţeşte calitatea vieţii locuitorilor lui şi rezolvă probleme legate de mediu, economie şi energie, atunci vorbim despre o societate inteligentă, orientată pe oameni, unde revoluţiile sociale şi de business sunt sprijinite de ICT.
Soluţiile implementate de Fujitsu în diferite domenii sunt după cum urmează : Sănătate – acces la informaţii shared colectate din diverse surse, pentru creşterea calităţii şi promptitudinii serviciilor medicale, care în final se traduce în salvare de vieţi; Agricultură – folosirea informaţiilor în cooperare pentru maximizarea profitului; Transport – platforma SpatiOWL pentru traffic management, care monitorizează, colectează date de la o mare varietate de senzori, analizează, execută predicţii şi ajustări, optimizând în timp real traficul şi reducând consumul de energie, timp şi carburanţi.
„Urayasu City, Toyota City, Satsumasendai City în Japonia, dar şi Barcelona sau alte oraşe din Europa folosesc deja soluţiile Fujitsu pentru Smart City, fie în domeniul dezvoltării urbanistice, fie în domeniul reducerii de emisii de carbon sau în capacitatea de a anticipa dezastrele naturale, (cum ar fi tsunami), prin procesarea de date complexe, analiză şi modelare 3D cu ajutorul supercomputerelor”, mai spune Gabriel Pavel.
PROIECTE PENTRU ROMÂNIA ÎN 2017
Preocuparea Fujitsu pentru oameni, Human Centric, acoperă toate segmentele businessului. Cum orice iniţiativă Fujitsu în România prinde viaţă doar împreună cu partenerii, unul dintre proiectele majore pentru 2017 este lansarea unui nou program de parteneriat: Select START.
Programul îşi propune să pună la dispoziţie resursele tehnice, de marketing şi comerciale de care compania dispune, partenerilor care îşi doresc să îşi dezvolte în continuare portofoliul de soluţii. Programul oferă un set de resurse valoroase de training şi perfecţionare continuă a expertizei şi capabilităţilor tehnice, împreună cu suportul şi asistenţa continuă pe partea de business.
O altă direcţie strategică în România priveşte nevoia de securitate sau de acces sigur la diferitele resurse, care creşte zi de zi. Fujitsu a patentat şi dezvoltat de-a lungul ultimilor ani un senzor de autentificare biometrică numit PalmSecure. Autentificarea se face pe baza arhitecturii unice a venelor din palmă, o tehnologie care oferă un grad superior de securitate în comparație cu cititorul de retină sau senzorul de amprentă.
Acest senzor de dimensiuni foate reduse poate fi încorporat în orice aplicaţie: de la laptopuri la ATM-uri (Brazilia, Spania) sau centre de date (Germania, Italia) sau pentru a fi folosit pentru accesul pe stadioane (stadionul Ferencváros, Ungaria) pentru a plăti la cantinele studenţeşti (Marea Britanie) sau pentru a preveni frauda în folosirea cardurilor de sănătate (Turcia).
"Expresia-cheie pentru Fujitsu este human centric innovation. Pentru noi asta înseamnă să transformăm în bine viaţa de zi cu zi a oamenilor, modul de a face afaceri şi comunităţile, prin tehnologie. Gabriel Pavel, Country Sales Director Fujitsu România
În România, Fujitsu este cunoscută ca o companie japoneză inovativă, cu produse de înaltă performanţă şi fiabilitate. Pentru următorii ani ne propunem să dezvoltăm domenii noi, în plină ascensiune digitală, cum ar fi: soluţii complete pentru un retail modern, sisteme integrate PRIMEFLEX, platforme IoT, aplicaţii bazate pe modele de autentificare biometrică, precum Palm Secure, şi soluţii complexe end-to-end pentru zona de retail banking” – GABRIEL PAVEL, COUNTRY SALES DIRECTOR FUJITSU ROMÂNIA (foto)
SPRE FAST IT
Piaţa de IT se transformă, fiind în tranziţie spre Fast IT, un IT mai rapid, bazat pe tehnologii cloud. Conform unui studiu PAC, investiţiile pentru Fast IT vor depăşi, în următorii trei ani, investiţiile pentru Robust IT (IT-ul tradiţional). Un alt studiu, realizat pe 1.200 de directori executivi din lume, relevă faptul că nouă din 10 directori cred că transformarea digitală este deja disruptivă pentru afacerile pe care le conduc, deoarece tehnologiile digitale modifică modul în care muncim, creăm, inventăm, vindem, colaborăm şi chiar şi modul în care gândim. Jumătate dintre aceşti directori mai afirmă că businessul lor nu va mai arăta la fel peste cinci ani. Soluţia pare să fie încheierea unor parteneriate cu furnizorii de tehnologie, prin care companiile să lase infrastructura de IT în grija unor experţi în tehnologie, iar ele să se concentreze pe businessul de bază.
„Ţinând cont de natura pieţei locale şi de accentul pe transformarea digitală, este obligaţia noastră să avem o abordare axată pe soluţii verticale şi asta vom face în următorii ani. Zonele în care putem să facem diferenţa sunt serviciile pentru cetăţeni (inclusiv problema securităţii în mediul digital), retail modern, servicii financiare (retail banking) şi să continuăm construcţia de infrastructuri convergente în care avem experienţă de foarte mulţi ani”, spune Gabriel Pavel, Country Sales Director, Fujitsu Romania.
Articol preluat din numărul 234/februarie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici