Curățenie generală la Google
Notificările vizează în special dezvoltatorii a căror aplicații solicită „permisiuni sensibile”, cum ar fi acces la cameră, microfon, cont, contacte sau dispozitiv, acestea neavând o politică a întimității clară, scrie noobz.ro.
În notificare, dezvoltatorilor le este solicitat furnizarea unui link către o astfel de politică, dar și listarea sa în pagina aplicației de pe Google Play. Cine nu va oferi aceste informații nu vor mai beneficia de listarea aplicației pe pagina Google Play.
Termenul până la care dezvoltatorii trebuie să se conformeze este de până la data de 15 martie, moment în care Google fie va limita vizibilitatea aplicațiilor, fie le va elimina definitiv.
Practic, acest lucru implică o…curățire a milioane de aplicații care nu mai sunt folosite, multe dintre ele fiind abandonate de dezvoltatori. În acest fel, Google speră ca magazinul Play Store să fie mult mai curat și mai accesibil utilizatorilor în demersul lor de a găsi aplicații cât mai relevante și actualizate permanent.
Hotărâre inedită
În altă ordine de idei, dacă tot ne referim la “curățenia generală“ de la Google, compania a luat o hotărâre inedită: începând cu anul 2017, centrele de date și birourile acesteia, unde lucrează în jur de 60.000 de angajați, vor fi alimentate, în mod exclusiv, cu energie din surse regenerabile, după cum notează publicațiile Independent și The Guardian. În prezent, Google este cel mai mare cumpărător de energie regenerabilă, 44% din electricitatea folosită anul trecut fiind solară sau eoliană.
„Avem convingerea că este o decizie bună pentru business, nu este vorba de a distrage atenția publicului prin programele pentru mediu (greenwashing). Este vorba de a ne asigura prețuri avantajoase pe termen lung. Din ce în ce mai mult, energia regenerabilă este cea mai ieftină alternativă”, a declarat un oficial Google, Marc Oman.
Google este cel mai valoros brand din lume, cu o valoare de 109,4 miliarde de dolari, în creștere cu 24 % pe parcursul anului 2016, conform Global Brand Ranking, raport întocmit de Brand Finance.