Vicepreşedintele regional al Google, despre România: Sunt curios să vă văd următoarea poveste digitală de succes!
Paradox mioritic: România are una dintre cele mai mari viteze de Internet din lume, însă e corigentă atunci când vine vorba de competenţe digitale.
Cu alte cuvinte, avem o infrastructură foarte bună, însă nu prea ştim ce să facem pe un calculator sau pe Net.
Potrivit datelor Comisiei Europene, în 2015, ţara noastră se clasa pe ultimul loc la capitolul competenţe digitale. Iar lucrurile nu prea s-au îmbunătăţit în ultima vreme.
Un studiu Ipsos Mori realizat pentru Microsoft la nivelul european printre companiile mici şi mijlocii ne poziţionează pe penultima poziţie în UE.
Numărul mare de specialişti IT din economie este unul dintre motivele pentru care România nu ocupă ultima poziţie din Uniunea Europeană (UE) în domeniul competenţelor digitale. Când vine vorba de integrarea tehnologiei în mediul de afaceri însă, România se plasează pe locul 28 din 28, potrivit cercetării citate.
Problema e că trebuie să acoperim acest gol. Urgent. Philipp Justus, vicepreşedintele Google pentru Europa Centrală, a atras atenţia că 90% dintre joburile viitorului vor necesita competenţe digitale, sub o formă sau alta.
"E cazul să avem o viziune pe termen lung, iar acest lucru înseamnă să investim în dezvoltarea abilităţilor şi să profităm de oportunităţile pe care le oferă mediul digital", a explicat oficialul companiei americane, într-o conferinţă de presă.
El a menţionat că orice business se poate extinde dacă se foloseşte de instrumentele digitale care îi sunt puse la dispoziţie. "Ne aflăm în era micro-multinaţionalelor. Asta înseamnă că şi o afacere mică poate ajunge la clienţi străini", a punctat Philipp Justus (FOTO).
De asemenea, vicepreşedintele regional al Google a punctat faptul că nu doar antreprenorii trebuie să îşi pună la punct competenţele digitale, ci absolut toată lumea. Căci foarte curând vom avea nevoie de ele într-o proporţie foarte mare, chiar şi dacă vom fi la pensie.
În ciuda statisticilor, el totuşi are încredere în traseul digital al României.
"Infrastructura de Internet din ţara voastră este mult mai bună decât cea din alte ţări. Iar acest lucru îmi da încrederea că veţi fi capabili să scrieţi cu succes următorul capitol al poveştii numite România Digitală", a incheiat oficialul companiei americane.
Philipp Justus a fost prezent în România cu ocazia împlinirii a unui an de la implementarea Atelierului Digital în ţara noastră, care îşi propune educarea populaţiei în domeniul digital.
Până în prezent peste 60.000 de persoane – studenți, antreprenori și angajați – au folosit programul Atelierul Digital pentru îmbunătățirea competențelor digitale: peste 20.000 de studenți pregătiți în cadrul seminariilor derulate în 45 de orașe din toată țara și 40.000 de utilizatori ai platformei online.
Acum, Google a anunţat că înfiinţează 6 centre în oraşe universitare de la noi, unde studenţii pot face practică în antreprenoriat și digital marketing. De asemenea, hub-urile vor sprijini start-up-urile prin oferirea unui spațiu de muncă colaborativă.