10 abordări care garantează demisia celor mai buni oameni
10. Tratează-i pe toţi la fel. Poate că sună bine, dar angajaţii nu sunt egali. Unii dintre ei „valorează” mai mult pentru că produc rezultate mai bune. Cheia nu este să îi tratezi în mod egal, ci să îi tratezi corect şi cinstit (şi aş adauga eu transparent –n.r).
9. Tolerează mediocritatea. Cei care performează nu sunt obligaţi şi nici nu vor să lucreze cu cei din categoria „lasă că merge şi aşa”.
8. Setează reguli stupide. Nu spun să nu ai reguli, ci să nu ai reguli stupide. Angajaţii valoroşi vor să aibă câteva guidelines, dar nu vor reguli care efectiv îi pun în ipostaza de a nu-şi mai îndeplini cu succes sarcinile.
7. Să nu recunoşti performanţa. Nu uita, comportamentul care vrei să se repete trebuie recompensat imediat.
6. Să nu te distrezi la serviciu. Unde scrie că munca trebuie să fie exclusiv serioasă? Dacă găsiţi o astfel de hârtie, rupeţi-o în bucăţi cât mai mici şi aruncaţi-ele la gunoi. Ideea că munca nu poate fi şi distractivă este total neproductivă. Locul de muncă trebuie să aibă şi o doză de amuzament. Caută soluţii pentru a înviora locul de muncă sau pentru a face munca mai distractivă.
5. Să nu comunici cu subalternii. Trebuie să comunici atât veştile bune, cât şi veştile rele… dacă tu nu te ocupi de asta, ei bine, zvonistica o va face.
4. Micromanagementul e ideal. Spune-le ce vrei sa fie făcut şi cum. Nu le spune de ce este nevoie să facă asta sau de ce job-ul lor este important. Şi nu le cere input-ul cu privire la modul de acţiune. Doar tu eşti managerul, nu ?
3. Nu dezvolta o strategie de retenţie. Retenţia ar trebui să te preocupe în fiecare zi. Întocmeşte o listă cu oamenii pe care nu vrei să îi pierzi şi în dreptul fiecărui nume scrie ce vei face sau ce trebuie să faci pentru ca acea persoană să rămână engaged.
2. Exit-interview… ce-i ăsta?! Mai bine aştepţi ca unul dintre cei mai buni oameni pe care îi ai să plece şi apoi să întreprinzi un exit-interview pentru a vedea dacă ai fi putut să faci ceva diferit astfel încât să nu îşi caute de lucru în altă parte.
1. Treci cât mai repede peste onboarding. Angajaţii sunt cel mai uşor de impresionat în primele 60 de zile. Fiecare informaţie pe care o acumulează în această perioadă fie le va confirma faptul că au luat decizia corectă (de a se angaja), fie le va aduce remuşcări.De ce te-ai aştepta să performeze din moment ce primul lor contact cu organizaţie este plictisitor, aglomerat de proceduri şi politici. Dacă vrei să le transmiţi că au luat totuşi decizia corectă atunci implică-te şi implică-i şi pe colegii din senior management. Asigură-te că perioada de onboarding îi transmite angajatului că:
A. Ai fost selectat cu atenţie şi suntem bucuroşi că eşti aici.
B. Acum faci parte dintr-o organizaţie super.
C. Iată de ce job-ul tău este atât de important pentru noi.
Deci… print ?