4 tendinţe pe care managerii smart le vor avea în vedere în 2013
1. „Fun at work”este cheia motivării
Ca angajaţi începem să valorizăm foarte mult acest aspect. Ceea ce trebuie să înţelegem este că acesta are mai multe laturi: ceea ce fac, cum mi se cere să fac, cu cine lucrez, unde lucrez etc. Un astfel de mediu este mult mai creativ, „hrăneşte” cu energie şi echilibrează psihic.
Fiecare angajator ar trebui să analizeze acest aspect şi să îl „traducă” pentru organizaţia şi industria din care face parte. Pentru unii poate însemna să redecoreze toate sălile de şedinţe „în stil hazliu” sau să amenajeze zone de relaxare. Pentru alţii, 20 de sortimente de cafea, 100 de tipuri de ceai şi o persoană dedicată, care să servească ceai/cafea la anumite ore din zi, aşa cum vedem în India. Săli de masaj, discuţii organizate periodic cu personalităţi inspiraţionale pe teme curente, un coş de basket pentru pauza de masă, un duş pentru cei care fac jogging până la birou… şi putem continua. Unde duc toate acestea? Productivitatea muncii sună decrepit, însă este la fel de actuală ca şi scrierile lui Caragiale.
2. „Work from home”
Flexibilitatea în ceea ce priveşte spaţiul în care lucrăm va ajunge să definească şi „cu cine lucrăm”. Tehnologia curentă de comunicare face acest lucru posibil fără eforturi mari şi la costuri rezonabile.
Cum va face acest lucru diferenţa? Motivele…le ştim cu toţii. Poate pentru că de obicei te trezeşti mai târziu şi dacă te-ai conecta la 9:00 direct de acasă nu ai mai întârzia la lucru; biroul tocmai s-a mutat şi petreci câteva ore pe drum într-un trafic infernal; lucrezi mai bine de acasă decât în open space; ai o ţeavă spartă şi trebuie să aştepţi instalatorul; abia ai devenit mămică, ai multe proiecte la care vrei să participi dar micuţul te „restricţionează” …
Ca angajat pot decide să mă alătur unei astfel de companii din raţiuni personale. Ca angajator, dacă mediul îmi permite, nu am decât de câştigat atât în costuri (utilităţi, chirii, spaţii pentru parcare etc.), cât şi în productivitate. Companiile din IT, agenţiile de marketing şi publicitate, firmele de consultanţă, toate pot accesa acest stil de lucru…
Citeşte articolul integral aici.