40 DE ANI CU DACIA
Dacia a fost conceputa inca de la inceputuri pentru nevoile romanilor si a tinut pasul cu ei de-a lungul timpului. In 2008, s-au implinit 40 de ani de existenta a uzinelor. Momentul a fost marcat de lansarea unui produs cu totul nou pentru ceea ce a insemnat pana atunci brandul Dacia. Conceperea acestui model aniversar, Sandero, s-a facut la standardele cele mai inalte, dupa ultimele cerinte impuse de tehnologie. Pentru ca romanii se afla in plin proces de transformare, noua Dacie functioneaza ca o masina a timpului care ii impinge pe utilizatorii Sandero cu zece ani inaintea celorlalti.
Pentru utilizatorii non-conformisti, masinile Sandero sunt pe post de wonder-bra, ii -intineresc cu cel putin zece ani, daca luam in considerare faptul ca automobilul reprezinta un "aspirator de femei".
Istoric
Numele Renault se leaga de productia autoturismelor autohtone inca de la aparitia lor, din data de 20 august 1968, ora 13.15, cand a fost inaugurata Uzina de Autoturisme Dacia. Tot atunci, de pe benzile de montaj a iesit prima Dacia 1.100, dupa o licenta Renault. Sub aceeasi licenta, la 2 octombrie 1969, a fost prezentata publicului Dacia 1300.
In anii urmatori, Dacia lanseaza mai multe tipuri de vehicule utilitare si de persoane precum 1300 break, 1302 pick-up, Dacia 1320, 1325 Liberta, Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina.
Anul 1995 a intrat in istoria brand-ului prin lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova, iar in 1998, a fost fabricata masina cu numarul 2 milioane, fapt ce a dus la obtinerea Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. Modelul Nova a fost revolutionar pentru utilizatorii Dacia de la acea vreme. Se poate spune ca din acel moment, romanii au inceput sa vada luminita de la capatul tunelului lumii moderne in materie de masini.
Colaborarea dintre Renault si Dacia s-a reluat incepand cu anul 1999 si s-a concretizat in lansarea modelului Dacia Supernova, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault.
Urmatoarea masina lansata este Dacia Solenza, urmata de Dacia Logan, din 2004. Datorita modelului Logan, compania isi depaseste in 2005 toate recordurile anterioare de productie si vanzari.
Autoturismul cu numarul 3 milioane, fabricat la uzina de la Mioveni, a fost lansat in 2007 si tot atunci au iesit de pe portile uzinei modelele Logan van, Logan pick-up si Logan GPL.
La 40 de ani de la inceputuri, Dacia a intrat pe un nivel superior, odata cu lansarea modelului Sandero. Aceasta masina nu mai functioneaza dupa principiul "din portbagaj in garaj". Adio plimbarile la tara, la revedere viteza a luminii stinse, ne numim "Romania, tara europeana" si suntem cetateni europeni. Tot acum, a fost lansata si noua Dacia Logan, versiunea restilizata a berlinei Logan.
Dacia Sandero
Dacia Sandero este de actualitate, moderna, este un produs romanesc creat dupa standarde internationale.
Spre deosebire de celelalte modele, Sandero beneficiaza de un design dinamic si puternic. A fost gandita special pentru drumurile din Romania, astfel ca beneficiaza de cea mai inalta tehnologie in materie de platforma, suspensii si amortizoare. Este disponibila atat pe benzina, cat si pe motorina, asa incat criteriile de cost si intretinere usoara ale marcii Dacia sunt respectate.
Desi pretul de vanzare corespunde unei masini de clasa mica, dimensiunile interioare si exterioare tin mai degraba de categoria superioara.
In premiera pentru gama Dacia este sistemul de franare, de care beneficiaza modelul Sandero -brusc si progresiv- ce corespunde criteriilor in vigoare pentru vehiculele din segmentul B in Europa.
In ceea ce priveste siguranta, ne putem declara la fel de multumiti, deoarece Dacia Sandero este echipata cu centuri care se prind in trei puncte, reglabile in functie de inaltime, care optimizeaza sustinerea corpului in caz de impact. In functie de nivelul de echipare, masina poate fi prevazuta cu pana la patru airbag-uri. Scaunele ranforsate dispun de tetiere, special concepute pentru a evita un traumatism, in cazul unul impact brutal.
Incepand cu 2008, modelul Sandero a fost introdus pe pietele din Europa, din Turcia si Maghreb, precum si pe cele din Brazilia si Argentina.
Marca Dacia
Succesul marcii romanesti este autentificat de semnatura "Think Big, Pay Little", aflata pe fiecare model comercializat pe piata europeana. In Romania, Dacia s-a mentinut ca lider cu 28% cota de piata pe primul semestru din 2008, ceea ce dovedeste o mare incredere din partea romanilor. Reteaua comerciala se afla in plina dezvoltare si dispune de 75 puncte de vanzare. Strategia de viitor vizeaza o individualizare a marcii Dacia fata de Renault.