Bucurestiul va deveni un oras inteligent cu ajutorul IBM
Orasul Bucuresti a fost intre primele 24 de orase selectate sa primeasca granturi de tip «IBM Smarter Cities Challenge», beneficiind in acest context de misiunea IBM Executive Service Corps (ESC).
Timp de trei saptamani, in perioada 6 – 28 mai, a fost alocata o echipa formata din patru executivi voluntari IBM din 3 tari (SUA, Marea Britanie si Emiratele Arabe Unite) in orasul Bucuresti pentru a elabora o strategie privind dezvoltarea unui oras inteligent.
Echipa a intervievat si adunat date de la directori si factori de decizie din Primarie, de la mediul academic, de la comunitatea oamenilor de afaceri, precum si de la inalti demnitari.
Obiectivul acestei echipe IBM Executive Service Corps a fost acela de a ajuta la consolidarea unei viziuni strategice asupra orasului Bucuresti, de a evalua starea actuala, si de a identifica abordari viabile pentru accelerarea progresului in concordanta cu strategia de perspectiva a municipalitatii.
In anul 2010, IBM a lansat programul Smarter Cities Challenge – un program de granturi generat de corporatia IBM. Scopul acestui program este sa se adreseze unui numar de peste 100 de orase din intreaga lume pentru a le transforma in orase mai inteligente. Este un program filantropic unic de mare anvergura. Orasele din intreaga lume au fost invitate sa aplice pentru programul Smarter Cities Challenge.
Dupa o selectie riguroasa, in martie 2011 IBM a anuntat primele 24 de orase din toata lumea care vor primi granturi in cadrul programului IBM Smarter Cities Challenge. Granturile ofera oraselor acces la experti IBM de varf care vor analiza si vor recomanda modalitati de a imbunatati calitatea vietii orasului.
„Initiativele de dezvoltare economica sunt esentiale pentru ca orasul Bucuresti sa devina un centru comercial in regiune. Multe dintre orasele lumii au implementat cu succes o serie de stimulente economice, bazate pe sectoare industriale si au gazduit o serie de evenimente importante pentru a atrage companii internationale si pentru a incuraja companiile mici. De aceea, recomandarea noastra este ca Bucurestiul sa puna in aplicare programe similare” – a declarat Fouad Matar, Distinguished Engineer & MEA GTS Services Delivery Executive, IBM United Arab Emirates.
„Toate orasele mari de pe glob se confrunta cu provocari in sectorul transporturilor, iar multe dintre aceste orase au un trafic mai dificil decat cel din Bucuresti. Solutia la aceasta problema este incurajarea cetatenilor sa schimbe modalitatile de transport si sa apeleze mai des la sistemul de transport public, prin intermediul unui sistem de penalizare si stimulare. Bucurestiul se confrunta cu o problema grava in ceea ce priveste locurile de parcare. Una din prioritatile maxime ale Bucurestiului este rezolvarea acestei probleme prin cresterea numarului de parcari si aplicarea unor restrictii de parcare in anumite zone” – a declarat Mark Palmer, Industry Executive, Defence & Public Safety, IBM UK.
„Bucurestiul este un oras mare, dinamic si diversificat. Implementand un centru integrat de operatiuni, Bucurestiul poate facilita accesul si partajarea informatiilor, poate coordona resursele orasului si poate prezice si rezolva probleme mai rapid. Orasul poate imbunatati serviciile de e-Guvernare pentru a le face mai accesibile pe mai multe canale, precum site-uri web, solutii de tip info-chiosc si smartphone. De asemenea, serviciile de e-Guvernare pot fi folosite de catre cetateni pentru a efectua tranzactii, precum plata taxelor” – a declarat Sal Agosta, Director of Finance, Information Management – IBM Software Group, USA.
„Bucurestiul detine o serie de elemente ce creeaza un standard inalt de calitate a vietii, atat pentru cetateni, cat si pentru vizitatori, precum Parcul Herastrau si Centrul Istoric. Recomandarea noastra este ca orasul sa se bazeze pe aceste solutii si sa ofere mai multe spatii care sa faciliteze socializare, recreere si acces la natura. De asemenea, recomandam ca orasul sa implementeze o campanie prin care cetatenii sa identifice, sa prioritizeze si sa creeze proiecte de imbunatatire a orasului” – a declarat Barbara Lombardo, PhD Partner, Organization & People Consulting Practice, IBM Global Business Services, USA.
Urmare a concluziilor desprinse in cadrul misiunii ESC la Bucuresti, IBM va elabora o serie de strategii menite sa ajute orasul sa devina mai sanatos, mai sigur, mai prosper si mai atractiv pentru cetateni si pentru investitori.
„In viziunea corporatiei IBM, orasele simbolizeaza si centralizeaza o multitudine de aspecte ce reprezinta conceptul de planeta inteligenta. Orasele viitorului vor trebui sa fie mai interconectate, mai deschise, mai inovative, bazate pe interfete standardizate. Provocarea noastra astazi este aceea de a utiliza tehnologia pentru a imbunatati calitatea vietii”, a declarat Bogdan Balaci, Country General Manager, IBM Romania.