EXCLUSIV: Mario Bădescu, înapoi acasă
La 50 de ani de la „exilul“ său, în această vară se face o reparaţie morală românului Mario Bădescu. Apreciate cu sinceritate, produsele sale dermocosmetice arată că luxul nu constă în valoarea bonului de casă, ambalaj sau etichetă. Luxul este affordable. Iar dacă ar mai fi astăzi încă în viaţă, Bădescu ne-ar spune: „Eliberaţi-vă de formă şi veţi ajunge mai uşor la fond!“
Unii ar zice că este riscant să lansezi un brand pe perioadă de criză. George Man – angajat al unei agenţii de publicitate importantă – se află în căutarea unei uşi pe măsura lui, care să-i permită accesul în lumea antreprenoriatului. Este posibil ca nerăbdarea să fie cea care l-a ţinut deoparte doi ani de o poveste de care s-a îndragostit sincer.
„Acum a venit momentul să incep această etapă“ – spune el, pe un ton încrezător, însă lipsit de aroganţă. Determinant a fost potenţialul enorm pe care el şi partenerul lui în acest proiect îl văd în acest brand şi, fără urmă de îndoială, convingerea în eficacitatea acestei game de produse. CARIERE a aflat despre intenţia lui George de a aduce aceste dermocosmetice create de „un român ajuns global, dar prea puţin cunoscut la noi“, la o cafea cu un apropiat al publicaţei. „Am pe cineva care ştie o poveste faină, nemaiîntâlnită, cum, din păcate, nu mai suntem dispuşi să ascultăm astăzi.“ Am vrut doar sa avem urechi de ascultat şi ochi de văzut. O săptămâna mai târziu, ne-am regasit tustrei la o masă (n.r. – antreprenorul, consultantul în relaţii publice şi cu mine ca reprezentant al presei), iar restul s-a numit chimie! George Man ne-a oferit privilegiul de a fi primii din presa locală cărora să le şoptească un story electric în care el, în ordinea întâmplărilor, şi-a făcut apariţia doar în epilog. Vom începe şi noi cu sfârşitul 🙂 .
Chemarea Americii
George a ajuns la Mario Badescu din pură întâmplare. Îşi comanda produse prin intermediul unui portal din SUA şi, printre brandurile pe care le avea la dispoziţie, a găsit şi un nume românesc. Instant a apărut interesul de a afla mai multe despre aceasta „comoară“. Istoria brandului i s-a relevat în clipa în care, din click in click, a ajuns pe site-ul de provenienţă.
O tradiţie de mai bine de 40 de ani. După ce Bădescu a ajuns în SUA în anii ’60, acestuia i-a luat un timp să ajungă la rezultate excelente în privinţa cremelor pe care le dezvolta în apartamentul său new-york-ez. Aceste produse sunt acum folosite de celebrităţile hollywoodiene. Cel mai simpatic exemplu de brand lover este Martha Steward. Ea foloseşte această gamă încă din momentul în care au fost disponibile de cumpărat; iar în diferite momente ale timpului, la această listă s-au adaugat: Naomi Campbell, Natalie Portman, Sharon Stone, P. Diddy, Kate Moss, Eva Longoria, „sexoloaga de serviciu“– Sarah Jessica Parker şi multe alte staruri. Cei mai mulţi consumatori sunt, desigur, oamenii obişnuiţi care se răsfaţă folosind produse de calitate. „Eu şi asociatul meu am rămas plăcut surprinşi să aflăm că acest nume este cunoscut şi în România de către cei care au călătorit peste Ocean.“ Iar unii dintre aceştia chiar folosesc diferite produse din portofoliu, însă înfruntă un impediment major – lipsa distribuţiei în România. Altfel, optimismul celor doi acţionari de la Exclusive Skin Care, unic distribuitor autorizat al acestei mărci, are motive suficiente să existe şi să se manifeste. Daca ne-am uita la tendinţe, am observa că piaţa de lux este în creştere. „Piaţa de cosmetice oferă semne de îmbunătăţire, iar cererea pentru produse bune, care funcţionează, va fi întotdeauna mare“, amplifica George vibraţiile pozitive, fără să-şi piardă cerebralitatea tipic masculină
„Criza nu a trecut si nici nu cred ca efectele ei vor trece, insa oamenii in continuare vor o piele sanatoasa, un ten radios pentru ca ei sa fie increzatori in fortele proprii si sa reuseasca in ceea ce isi propun.“ – George Man, acţionar Exclusive Skin Care, unic distribuitor pentru România al portofoliului dermocosmetic Mario Badescu
Află de pe slide-ul 2 ce vedete româneşti se lasă inspirate de povestea de succes a lui Mario Bădeascu!
New York-ul ca sursa de inspiratie
Mario Bădescu (foto) şi-a deschis primul salon care îi poartă numele la New York, în 1967, mizând pe tratamente faciale pe bază de produse naturale. Unsprezece ani mai târziu, el spunea, în cartea sa intitulată The Mario Badescu way to beautiful skin, că pentru a fi şi a ne simţi frumoşi, este recomandat să începem de la o piele frumoasă. Poate şi din acest motiv, în momentul în care în urmă cu patru luni cei doi acţionari au luat legătura cu Mario Badescu New York, au descoperit peste Ocean nişte parteneri extraordinar de luminoşi, care le-au înţeles viziunea de a dezvolta acest brand în ţara de origine. „Mai mult faţă o intrare pe o piaţă europeană, lansarea în ţara noastră înseamna enorm si pentru ei, deoarece Mario Bădescu chiar a fost român.“ – explică George Man.
Am invitat două artiste românce să ne împărtăşească gândurile pe care i le transmit numele lui Mario Bădescu.
„Am dezvoltat o mare atracţie pentru Broadway, considerat un punct de pornire a actorilor în teatru şi în muzică. Dacă într-o zi aş pleca la New York şi aş întâmpina momente de singurătate şi incertitudine, Mario Bădescu ar fi cel care mi-ar oferi calmul de care aş avea nevoie.“
„Povestile reale m-au inspirat întotdeauna. Iar versurile pe care le compun au la baza trăiri autentice. De fiecare dată când voi simţi prea periculos mersul pe sârmă, mă voi gândi la acest om. Îţi mulţumesc, Mario Bădescu, oriunde ai fi!“
Drumul netezit e planificabil!
Inspirat de beneficiile pe care le oferă faimosul salon din New York clienţilor săi – li se promite o experienţă memorabilă –, cei doi antreprenori vor oferi publicului local mai mult faţă de gama de produse-standard. „În insula pe care am ales să o amplasăm în mallul din Băneasa, clienţii vor sta de vorbă cu consultanţii noştri despre tenul lor, vor primi recomandări şi un regim de îngrijire personalizat.“
Aici intervine ceea ce ei numesc abordare unică: în modul de vânzare pentru fiecare musafir în parte. Produsele Mario Badescu sunt disponibile deja în Mallul din Băneasa, dar şi online. „Planificăm să deschidem din toamnă încă două puncte de vânzare în alte mall-uri bucurestene (n.r – cel mai probabil cel din Vitan şi cel din Cotroceni), iar pe termen lung vă asigurăm că planurile noastre sunt măreţe.“
Evaluata la pragul de jumătate de miliard de euro, piaţa locală a cosmeticelor, de altfel ca peste tot în lume, este extrem de aglomerată. Vorbim despre zeci de brand-uri, de sute de produse şi de companii multinaţionale care investesc sume uriaşe în Comunicare şi Marketing. Dacă anul trecut, ca tendinţă, piaţa a fost în uşoară scădere, 2011 este un an destul de bun. Pentru cei doi antreprenori, costurile iniţiale (partea operaţională, logistica şi stocurile de produse) s-au ridicat undeva la ordinul a câteva zeci de mii de euro (bugetul de comunicare si marketing va fi dimensionat conform nevoilor, la momentul potrivit. Erată: în ediţia print a Revistei Cariere de Iulie, pagina 32, jos, se va citi corect "câteva zeci de mii de euro" şi nu "zece mii de euro"). Şi atunci, de ce n-ar reuşi? Vorba lui Tori Amos în cântecul „Bells for Her“:
„Can't stop what's coming/
Can't stop what is on it's way“.