Tinerii în Arenă 2022: Călătoria eroului
A treia ediție a evenimentului de business adresat tinerilor, Tinerii în Arenă, a avut loc pe 19 mai 2022. Conform ultimului studiu PulseZ, 44% dintre tineri doresc să învețe cum să își deschidă un business, iar 58% dintre tinerii participanți la studiu vor să pornească o afacere, iar 2% deja au făcut-o, 14% urmează în anul următor. Însă, o informație extrem de importantă rezultată din studiu este că 59% dintre tineri consideră că a doua cea mai importantă barieră în a-și porni o afacere este lipsa mentoratului, după lipsa finanțării (74%).
Evenimentul fizic s-a desfășurat la Crowne Plaza, în cadrul Summitului Romanian Business Leaders, unde au participat peste 200 de antreprenori și executivi de top din România. În cadrul evenimentului 5 echipe și-au prezentat ideea de business, iar în cadrul panelului au fost 5 mentori investitori în panel: Dragoș Petrescu (Președinte City Grill), Dragoș Anastasiu (Președinte Eurolines), Rucsandra Hurezeanu (Fondator Ivatherm), Matei Dumitrescu (General Partner Roca X), Felix Pătrășcanu (Cofondator FAN Courier) cărora li s-au alăturat 2 invitați surpriză, și anume: Dan Șucu (Fondator Mobexpert) și Cristina Bâtlan (fondator Musette).
Echipele care și-au prezentat ideile de business sunt:
MYTODO – Platformă online unde utilizatorul poate găsi în orașul unde locuiește sau în apropiere prestatori de servicii din diferite domenii.
OATSFILL – Concept de business bazat pe producția și comercializarea produselor alimentare pe bază de fulgi de ovăz.
TRAVELENS -Marketplace pentru fotografia de vacanță prin care conectează rapid și eficient turiștii cu fotografii locali.
COLORISE – Platformă care recomandă utilizatorului hainele potrivite în doar 5 minute cu ajutorul unui test psihologic.
NIGHTZ – Digitalizează piața evenimentelor din România și creează prima platformă de socializare românească dedicată petrecerilor.
Spiritul antreprenorial al tinerei generații
„Spiritul antreprenorial al tinerei generații poate și trebuie să fie motorul creșterii economiei și mediului de afaceri din România. Este de ajuns finanțarea ideilor? Cu siguranță nu, mentoratul din partea unor antreprenori cu succese notabile în business fiind cu siguranță un sprijin la fel de solid precum cel financiar. Tocmai acesta este crezul pe care îl are și îl promovează evenimentul Tinerii în Arenă, un proiect care aduce față în față tineri cu inițiativă antreprenorială și investitori cu multă experiență în domeniul afacerilor. Susținut de nume marcante ale mediului de afaceri, primele ediții au avut priză la publicul țintă, evenimentul evoluând consistent de la 1.800 la peste 42.000 de tineri care au urmărit online cea de-a doua ediție”, afirmă organizatorii evenimentului.
Antreprenoriatul este un drum sinuos
Până la a obține succesul dorit, antreprenoriatul este un drum sinuos. Pentru a pune în evidență latura nevăzută a sa și a arăta realitatea antreprenorială care, dincolo de succes, înseamnă multă muncă, riscuri, perseverență, eșec, sacrificii și timp investit, un număr de șase antreprenori de succes vor fi prezenți la eveniment. Mai mult decât a fi simpli jurați ai proiectelor înscrise în concurs, aceștia le vor împărtăși tinerilor motivația și sfaturile necesare implementării ideilor lor de afaceri. În plus, aceștia le vor transmite participanților anumite valori pentru a reuși o transformare atât la nivel național, cât și la nivel personal, prin antreprenoriat.
Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders. Studiul Insights PulseZ este un studiu realizat anual de către Vreau să fiu Antreprenor & Insights cu scopul de a afla ce vor, ce fac și cum gândesc reprezentanții generației Z.