Avon implineste 125 de ani
Iata cateva dintre momentele care au punctat, odata cu evenimentele istorice, dezvoltarea societatii si a comportamentului publicului feminin.
Anii ‘20: Deceniul exceselor si exuberantei de dupa primul Razboi Mondial. Se scrie Marele Gatsby, se canta jazz si se danseaza charleston. Iar femeile isi castiga dreptul la vot, incepand cu 1920. In 1928, purtata de frenezia modernitatii, California Perfume Company devine Avon, iar pentru a marca schimbarea, isi muta birourile intr-unul din zgarie-norii nou construiti in Manhattan, un sediu demn de o companie cu 25 000 de Reprezentanti pe intreg teritoriul Statelor Unite.
Al doilea Razboi Mondial schimba totul. Viata de familie se modifica din temelii, pentru ca aproape toate femeile sunt angajate in fabrici si uzine, in locul barbatilor plecati in armata. Iar Avon se alatura acestui efort, mare parte din fabricile sale fiind reconvertite pentru produsele necesare pe front. Reuseste insa sa sustina moralul doamnelor si domnisoarelor, oferindu-le mici momente de cochetarie, cu parfumuri precum Attention si Here`s My Heart.
1954: Sfarsitul razboiului mondial marcheaza o noua era – a abundentei, a prosperitatii, a bucuriei. Apar suburbiile, garajele se umplu de masini, familiile se strang seara in fata televizorului. In 1954 debuteaza campania “Avon calling”, care devine imaginea emblematica a vanzarilor door-to-door. In acelasi an, compania deschide primele birouri in afara continentului nord-american, in Puerto Rico si Venezuela.
1986: Sunt anii in care computerul personal si misiunile spatiale fac lumea din ce in ce mai mica. Se lanseaza MTV-ul, iar Madonna si Michael Jackon ajung in fiecare colt al planetei. In 1986 Avon devenea o companie globala, cu reprezentante pe toate continentele lumii si isi sarbatorea prima suta de ani.
1997: Incepea epoca internetului si a comunicarii globale. Vanzarile firmei depaseau in 1997 pragul a 5 miliarde de dolari, iar aceasta afluenta se facea simtita si in sfera initiativelor caritabile, nou lansatul Avon Worldwide Fund for Women`s Health, adunand peste 5 milioane de dolari pentru proiecte vizand sanatatea femeilor din lumea intreaga.
Din 2008 se puteau comanda produsele companiei printr-un simplu SMS. In 2009 aparea primul card parfumat din Romania, oferind in premiera asigurarea contra cancerului la san.