Studiu: Peste 50% dintre romanii din orașe au cumpărat de Black Friday
Înainte de Black Friday, potrivit datelor iSense.Solutions, doar 28% dintre orășeni doreau să achiziționeze produse cu această ocazie, în timp ce 54% erau indeciși și așteptau să vadă promoțiile.
Citește și Bătălia BLACK FRIDAY 2014: Fie ca cel mai ieftin să câştige!
„Este interesant că aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday era indecisă înainte de eveniment. Astfel, putem spune că retailerii au îndeplinit așteptările românilor sau poate chiar le-au depășit cu promoțiile pe care le-au oferit anul acesta de Black Friday, 66% dintre cumpărători fiind de părere că evenimentul de anul acesta a fost mai reușit decât cel din 2013”, crede Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.
Conform studiului, 7 din 10 cumpărători cred că a meritat să aștepte promoțiile pentru a-și achiziționa produsele dorite. De asemenea, 68% dintre aceștia s-au declarat mulțumiți de nivelul reducerilor. Totuși, Black Friday 2014 a fost mai puțin apreciat de persoanele din intervalul de vârstă 35-44 de ani, 55% dintre acestea declarându-se nemulțumite de discount-uri și apreciind evenimentul ca fiind sub cel de anul trecut.
Citește și Reportaj. BLACK FRIDAY prin ochii obosiţi ai unui şef de magazin
„Principalele motive pentru care o mare parte dintre consumatorii indeciși a achiziționat, în cele din urmă, produse de Black Friday au fost atât nivelul reducerilor, cât și durata mai mare a ediției de anul acesta, ceea ce le-a oferit mai mult timp pentru a lua o decizie. Astfel, 87% dintre cumpărători au apreciat faptul că evenimentul s-a desfășurat pe mai multe zile”, a adăugat Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.
Achizițiile de Black Friday s-au desfășurat în special online, 62% dintre cumpărători alegând să profite de promoțiile magazinelor online, în timp ce 28% au preferat magazinele fizice. De asemenea, 10% dintre cumpărători au achiziționat atât din magazinele fizice, cât și de pe internet.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,9%, la un nivel de incredere de 95%.