Un angajat şi-a anunţat colegii că îşi ia câteva zile libere pentru sănătatea sa mintală, iar răspunsul CEO-ului a devenit viral
Madalyn Parker, care lucrează că web developer la Olark Live Chat, este persoana în cauză, informează CNBC.
După ce a publicat pe Twitter schimbul de emailuri cu şeful sau, Ben Congleton, postarea sa a devenit virală şi a generat sute de răspunsuri şi mii de aprecieri.
CITEȘTE ȘI: Ce ne motivează la muncă mai mult decât banii? Răspunsurile unui cunoscut economist american
În email-ul respectiv, CEO-ul i-a mulţumit angajatei sale pentru că este un exemplu legat de importanţa zilelor libere pentru a te asigura că ai o minte sănătoasă.
Până acum, tweet-ul respectiv a fost distribuit de peste 13.000 de ori.
Congleton a detaliat situaţia într-un articol publicat de Medium. “Este incredibil de greu să vorbeşti la locul de muncă despre sănătatea mintală. În astfel de situaţii, e mai simplu să îţi motivezi absenţa prin faptul că nu te simţi bine”, potrivit lui Congleton.
“Am vrut să subliniez curajul de care a dat dovadă Madalyn şi să îi mulţumesc că ajută la popularizarea ideii că o cultură organizaţională trebuie să ţină seama şi de sănătatea mintală a celor care fac parte din ea. E ceva normal”, a adăugat CEO-ul, care militează pentru că acest lucru să nu mai fie un tabu.
Ideea este că burnout-ul şi depresia cauzată de job sunt din ce în ce mai întâlnite în rândul angajaţilor. Organizaţia Mondială a Sănătăţii susţine că, în ultimii cinci ani, depresia surclasează bolile cardiovasculare, diabetul sau cancerul şi a ajuns cea mai importantă cauză de dizabilitate la nivel mondial.
De obicei, angajaţii care suferă de depresie nu acceptă să se trateze corespunzător, din cauza că se tem de impactul pe care îl va avea acest tratament asupra jobului lor (nu neapărat a productivităţii în sine, cât a păstrării lui), scria în Revista CARIERE Mihai Câsu, medic primar psihiatru, Director Medical în cadrul Spitalului de Recuperare Polaris Medical și Şef secţie Psihiatrie – Polaris Medical.
El mai arată că, în plus, angajaţii se tem că nu le va fi păstrată confidenţialitatea în faţa angajatorului, a familiei sau a prietenilor/colegilor. Nu de puţine ori, angajatul caută soluţii în mediul privat tocmai pentru a reuşi să păstreze secretul asupra condiţiei sale; el lupta cu stigmatizarea care rezultă uneori din ignoranţa semenilor noştri.
În multe cazuri, angajaţii nici nu-şi dau seama că suferă de depresie. Unii au dificultăţi să îşi dea seama dacă au sau nu un sindrom burnout şi lasă de multe ori simptomele să treneze luni sau chiar ani. Astfel, boala lor devine tot mai greu vindecabilă.
Tocmai de aceea este o nevoie acută ca organizaţiile să asigure şi să promoveze grija pentru sănătatea mentală a angajaţilor.