Ce faci dacă simţi că nu îţi găseşti locul în echipă?
Lisa Evans, scriitor freelancer din Toronto, a scris într-un material publicat de Fast Company.com ce ar trebui să facem atunci când simțim că nu ne prea găsim locul la muncă. Suntem piese de puzzle cu toţii, însă nu de fiecare dată al aceluiași. Iată ce ne spune Lisa:
În zilele noastre a avea setul corect și complet de competențe nu este suficient pentru a reuși la un loc de muncă. Recrutorii caută angajați care nu au doar aptitudinile necesare jobului, ci care au şi şanse mari să se potrivească cu restul echipei.
"Integrarea corectă într-un loc de muncă este importantă, mai ales atunci când e vorba de potrivirea între valorile și convingerile unei companii și ale unui angajat", spune Stella Odogwu, fondator al Intelle Coaching Solutions.
Cât de bine vă potriviți este deosebit de important dacă cultura companiei este construită în jurul muncii în echipă și al colaborării. Dar chiar dacă treceți testul iniţial, ce faceți atunci când vă așezați pe scaun, la birou și încă simțiți că sunteți un outsider?
Nu este indicat să stați singur la masa de prânz, încetați să vă simțiţi ciudat atunci când vă întâlniți cu colegii. Acestea pot părea niște evenimente banale, minore, dar pot avea influențe majore asupra ta și asupra colegilor de echipă. Încercați aceste strategii pentru a vă adapta mai ușor la locul de muncă:
Există într-adevăr o problemă?
Luați în considerare dacă sentimentele dvs. au mai mult de-a face cu modul în care vă percepeți voi, mai degrabă decât de modul în care alții vă percep. Întrebați-vă dacă trebuie să vă ajustați stima de sine sau dacă întâmpinați cu adevărat o problemă în încercarea de a vă integra în echipă. „De multe ori avem temeri, îndoieli și nesiguranță și tendința de a ne concentra doar pe dovezile care susțin ceea ce deja credem”, spune Odogwu. Dacă deja credeți că nimeni nu vă place, este mai ușor să vă concentrați asupra aparițiilor care susțin această teorie și să ignorați dovezile contrariului.
Examinați dovezile în mod obiectiv și amintiți-vă că nu trebuie să fiți cea mai populară persoană de la birou pentru a face parte din echipă, dar dacă vă confruntați cu adevărat cu o lipsă de respect din partea colegilor și puteți face conexiuni și acest lucru vă afectează abilitatea de a vă face munca așa cum ar trebui, atunci este momentul să luați măsuri.
Căutați să aveți întâniri de tipul unu-la-unu
Integrarea la locul de muncă este mai mult despre abilitatea dvs. de a construi relații puternice și semnificative decât să faceți pe toată lumea să râdă la glumele dvs. Dar încercarea de a construi acele relații într-un cadru de grup mai mare poate fi o provocare. Dacă te străduiești să te conectezi cu colegii tăi, Odogwu recomandă abordarea unu-la-unu (one-on-one). Găsiți un coleg/o colegă cu care împărtășiți aceleași interese. Poate că aveți copii în jurul aceleiași vârste sau poate că sunteți amândoi fani fotbal. Ar putea fi chiar un interes de muncă pe care îl aveți în comun. Cereți-le să vi se alăture la prânz sau poate îi invitați la o cafea după orele de lucru. Odată ce ați construit o relație cu un individ, încercați să vă conectați cu altcineva din echipa dvs.
Priviți-vă din afară
Întreabă-te dacă faci cu adevărat o încercare pentru a te potrivi în echipă. Ești sociabil în pauze? Încerci să discuți cu oamenii la cafea dimineața? Participi la evenimentele sociale ale companiei? Caută mici oportunități de a vă conecta cu oamenii în timpul programului de lucru.
Spuneți „bună dimineața” când colegii dvs. trec pe lângă biroul dvs. dimineața, stați cu cineva la prânz și dezvoltați un subiect de discuție atunci când așteptați în jurul aparatului de xeroxat. Astfel de momente reprezintă oportunități excelente pentru conexiuni pozitive cu colegii dumneavoastră. Este posibil să nu deveniți mai buni prieteni, dar aceste momente de conectare pot ajuta la încurajarea încrederii și a respectului, creând un mediu de lucru mai fericit și mai favorabil.
Găsiți modalități de a vă pune în valoare
Odogwu spune că una dintre cele mai bune modalități de a construi relații este de a avea valoare pentru cineva cu care încerci să te conectezi. Căutați oportunități pentru a-ți valorifica aptitudinile și expertiza pentru a oferi asistență unei persoane și a o ajuta să avanseze într-un proiect. Afișarea valorii dvs. este o modalitate excelentă de a reduce decalajul și de a construi legături semnificative cu colegii dumneavoastră.
Decide dacă a venit momentul să treci mai departe spre o altă echipă
În cazul în care cultura companiei nu se aliniază cu propriile convingeri și valori, este posibil să luptați împotriva unor mori de vânt pe care să nu le puteți învinge și ar trebui să vă gândiți dacă este timpul să continuați pe un alt drum. „Munca ta este o parte semnificativă a vieții tale și plecarea de acasă spre muncă nu ar trebui să fie o sursă de stres și anxietate”, spune Odogwu. „Nu mă integrez/potrivesc” este cu siguranță un motiv bine întemeiat pentru a merge mai departe spre noi orizonturi.