Chinezii nu ştiu mai multe, dar au o atitudine diferită faţă de muncă
Recent întors din China, domnul Schlegelmilch a remarcat că mulţi manageri chinezi fac câte două EMBA-uri. Motivul este strict legat de socializare, de networking, nu neapărat de abilităţile pe care le deprind în timpul programelor. „Totuşi, sunt mulţi studenţi chinezi foarte inteligenţi şi dornici să înveţe şi să muncească foarte mult, care nu ezită să înveţe toată noapte“, povesteşte Schlegelmilch. În opinia decanului, managerii chinezi au o atitudinea pozitivă faţă de muncă, principalul lor atu faţă de managerii din alte ţări. „Nu au strategii diferite de business şi nu ştiu lucruri pe care noi nu le ştim, ci pur şi simplu muncesc din greu“, spune Schlegelmilch. „Acum competiţia nu se mai rezumă doar la România sau Europa, pentru că avem tot mai multe companii chinezeşti pe piaţa europeană care îşi cresc propriile branduri şi trendul va continua.“ În opinia decanului de la WU, chinezii sunt mult mai încrâncenaţi şi mai competitivi, acceptă să muncească multe ore peste program şi renunţă la concedii.
O investiţie de 500 de milioane de euro
Întrebat care sunt principalele trei motive pentru care managerii (chinezi sau români) aleg să studieze la WU Executive Academy, decanul Bodo Schlegelmilch a enumerat fără să clipească: notorietatea brandului, (dacă faci un MBA e bine să alegi o instituţie cunoscută, nu doar în România, ci şi în alte locuri); acreditarea din partea unor agenţii recunoscute, ca EQUIS şi AMBA, greu de obţinut; şi, nu în ultimul rând, programele WU sunt cotate în topurile Financial Times.
În toamnă, Vienna University of Economics and Business se pregăteşte de inaugurarea unui nou campus în capitala Austriei. Campusul – mai multe clădiri care au costat aproximativ 500 de milioane de euro-, este unul dintre cele mai mari proiecte universitare din Europa. Complexul de clădiri are o suprafaţă de aproximativ 100.000 de metri pătraţi, din care mai mult de jumătate sunt open space, va fi disponibil celor 25.000 de studenţi ai Universităţii din Viena în luna octombrie.
Este o investiţie foarte importantă, deşi „toată lumea a spus că proiectul va întârzia şi că s-ar putea să depăşească bugetul, dar nu a fost cazul“, spune Bodo Schlegelmilch. Desigur, WU Executive Academy, parte a Vienna University of Economics and Business, care de curând a început două programe MBA la Viena şi respectiv Bucureşti, va avea propria clădire în noul campus. Întrebat de noile programe, care urmează să fie implementate, domnul Schlegelmilch a spus că acestea se vor concentra mai mult pe leadership şi pe „felul în care te percep ceilalţi.“ Programele, care deşi se vor axa pe învăţarea unor lucruri noi, vor trata în detaliu felul în care sunt percepuţi managerii, astfel că se va pune accent pe feedback. Principalul motiv al acestei noi orientări este faptul că managerii, ca toţi ceilalţi, au puncte tari şi puncte slabe, iar programul vrea să-i determine să-şi cunoască slăbiciunile şi abilităţile. „Cu toţii avem percepţia noastră despre punctele tari şi punctele slabe, care uneori este corectă, dar alteori nu. Un program MBA îi poate ajuta pe manageri să se apropie tot mai tare de realitate,“ a spus domnul Schlegelmilch.