Ambasada Spaniei lansează a treia campanie de promovare a literaturii la metrou
Ambasada Spaniei la Bucureşti, cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurilor Polirom, Litera și Pandora M, lansează cea de-a treia campanie de promovare a literaturii în reţeaua de metrou a capitalei.
Începând de mâine, pe Magistralele 1 şi 3, va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia vor fi expuse, timp de 6 luni, afişe cu texte literare ilustrate, extrase din operele unor cunoscuţi scriitori spanioli contemporani şi interpretate de doi ilustratori din Spania şi unul din România.
Prin intermediul campaniei „Atenţie, se deschid cărţile!”, implementată pentru al treilea an consecutiv în România, se dorește apropierea publicului din România de literatura spaniolă, oferindu-le călătorilor ocazia de a se bucura de scurte momente de lectură, și trezindu-le curiozitatea pentru cărțile selectate în cadrul campaniei.
După modelul unui proiect cultural desfăşurat în fiecare an la Madrid, bucureştenii şi vizitatorii capitalei sunt invitaţi să se bucure de literatura spaniolă şi de artele vizuale într-un spaţiu inedit, ce favorizează reflecţia şi curiozitatea pentru lectură. Proiectul a luat naştere la Madrid, în anul 1997, la iniţiativa Asociaţiei Editorilor, cu sprijinul companiei de metrou din Madrid. În prezent, este una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care a reuşit să aducă literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.
Campania prezintă fragmente din operele a trei scriitori spanioli de renume: „Patria”, de Fernando Aramburu, una dintre cele mai vândute cărți în limba spaniolă din ultimii ani, „Ordesa”, de Manuel Vilas, și „Asasinul timid” de Clara Usón. Textele sunt ilustrate cu măiestrie de trei artiști ilustratori din Spania și România: Daniel Torrent, Xavier Mula și Raluca Burcă.