Românii revin la consumerism
Cinci sectoare ce includ bunuri de folosință îndelungată au avut o evoluție pozitivă. Este vorba despre electrocasnicele mari, electrocasnicele mici, telecomul, electronicele și piața de imprimante, multifuncționale și consumabile.
Citește și Consumerismul uman. Poate ne vom sătura la un moment dat
Electronicele mari au întregistrat o creștere de 21% în special datorită vânzărilor de încorporabile, care au fost mai cumpărate decât cele clasice. Și electrocasnicele mici au crescut cu 19%. De departe cele mai cumpărate au fost storcătoarele de fructe și legume, aparatele de preparat mâncarea, aparatele de preparat băuturi calde și fiarele de călcat și aparatele de tip multicooker.
Vânzările din telecom au crescut cu 17%, iar smartphone-urile au continuat să fie principalul motor de creștere al sectorului. Electronicele au înregistrat o creștere de 15%, iar cea mai bună evoluție au avut-o televizoarele, televizoarele Smart și cele cu ecran UHD. Alte sectoare precum sistemele audio, boxele și boxe cu andocare au avut rate de creștere de două cifre, în timp ce Mp3/Mp4 playere, sistemele de navigație și DVD playerele au continuat să scadă.
Citește și Apetitul pentru consum- justificat sau nu?
Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a avut o creștere de 11%, datorată tuturor sectoarelor, cu excepția multifuncționalelor cu cerneală.
În ceea ce privește sectorul IT, a avut o creștere de 8% în primele trei luni ale acestui an față de primele trei luni ale anului 2014 și a avut vânzări de 107 milioane de euro. Calculatoarele portabile și monitoarele au fost printre cele mai cumpărate, față de tablete, care au înregistrat o scădere de 3%.
De asemenea, celelalte categorii – desktop-uri, camere web, tastaturi și mauși – au crescut în vânzări comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Citește și Salariatul român, de la “maimuța industrială” la corporatistul sclav al creditului
Concluzia datelor furnizate de GfK este că sunt semne că piața bunurilor de folosință îndelungată își revine. „Este interesant de văzut dacă această evoluție pozitivă va fi menținută sau nu în cel de-al doilea trimestru, luând în considerare influențele economice”, atrag atenția specialiștii.
GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology ca să monitorizeze piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK.