12 startup-uri cu potențial și-au prezentat produsele pe scena MVP Academy Demo Day
A doua ediție a programului de pre-accelerare MVP Academy s-a desfășurat în perioada 23 martie – 14 mai la TechHub Bucharest și a ajutat startup-urile finaliste să își definească mai bine produsele, pregătindu-le pentru următoarea etapă în dezvoltarea lor: scalarea, obținerea de investiții și încheierea de parteneriate.
Program educațional gratuit, customizat pentru a răspunde nevoilor individuale ale echipelor participante, MVP Academy le-a oferit startup-urilor acces la resurse educaționale adaptate pentru a corespunde nevoilor proprii de dezvoltare și a facilitat interacțiunea directă a acestora cu mentori cu experiență relevantă, investitori de tip angel și reprezentanți ai fondurilor de investiții early stage și programelor de accelerare din regiune.
Pe parcursul programului, finaliștii au învățat mai multe despre cum dezvolți un startup de succes, networking, dezvoltarea de produs & metrici, storytelling & pitching, customer development, finanțare sau aspecte legale participând la workshop-urile practice susținute de profesioniști consacrați în domeniu. Printre aceștia se numără Bobby Voicu (Co-Fondator, MavenHut), Paul Renaud (Executive Coach & autor al “A networking book”), Bogdan Rîpa (ex-Master Product Owner, Adobe Romania), Alex Barrera (Co-Fondator Tech.eu & Press42), Salim Virani (Partner, Founder Centric), sau Ana Maria Andronic (Partner, Biriș-Goran).
În plus, startup-urile au beneficiat de sesiuni de mentorat 1 la 1 cu peste 50 de profesioniști și lideri cunoscuți din industrie și au primit feedback și recomandări de la aceștia. Echipele au avut astfel ocazia să își rafineze produsul discutând cu reprezentanți ai unora dintre cele mai cunoscute programe de accelerare la nivel internațional (Techstars London, Startupbootcamp sau Ignite 100) și cu profesioniști de excepție printre care se numără Florin Talpeș, Fondator & CEO, Bitdefender, Olaf Lausen, Chief of Staff (of the CEO) and Business Development Director, Telekom Romania, sau Cristi Badea, Co-Fondator, MavenHut.
La toate acestea se adaugă sesiunile de coaching 1 la 1, discuțiile de grup pe diferite teme, organizate la cererea echipelor participante, și sesiunile de pitching practice în cadrul cărora fondatorii și-au perfecționat pitch-ul lucrând sub atenta îndrumare a echipei MVP Academy și a unor profesioniști de excepție precum Jon Bradford (Managing Director, TechStars London) sau Mike Butcher (Senior Editor, TechCrunch).
Programul s-a încheiat vineri, 15 mai, cu Demo Day, eveniment care a adus împreună 200 de personalități remarcante din ecosistemul tech regional: investitori, programe de accelerare, antreprenori, jurnaliși și profesioniști cu experiență. 12 startup-uri au urcat pe scena Cinematografului Elvira Popescu pentru a prezenta publicului rezultatele a două luni de muncă intensă și a avea astfel ocazia de a demara discuții cu potențiali investitori și parteneri strategici.
După-amiaza a fost deschisă de George Diță, Program Manager MVP Academy, și a continuat cu un discurs introductiv susținut de George Lemnaru, Fondator Green Horse Games, care a împărtășit audienței lecțiile învățate în timp ce a dezvoltat două startup-uri care au primit finanțări de la fonduri de venture capital. George a discutat despre miturile asociate cu a fi antreprenor și a încheiat spunând că “dacă ești determinat și bine pregătit vei reuși, indiferent de țara în care te afli.”
Ulterior, startup-urile au urcat rând pe rând pe scenă pentru a prezenta audienței produsele la care lucrează și progresul înregistrat în ultimele saptămâni. Printre echipele care au prezentat în cadrul Demo Day se numără :
- Accelerole: software de management pay-as-you-go care ajută companiile să gestioneze cu ușurință profesioniștii independenți;
- Catwalk15: aplicație mobilă care ajută utilizatorii să primească sfaturi vestimentare și să se inspire, oriunde și oricând;
- Clepsisoft CyberFog: soluție proactivă de securitate care deviază atacurile cibernetice împotriva companiei tale;
- CloudHero: PaaS care automatizează procesele de management și scalare ale unei aplicații pentru orice tip de public;
- Conversion Network: software de marketing integrat care permite marketerilor afiliați să își dezvolte și scaleze afacerile fără efort, cu rezultate mai bune;
La finalul evenimentului, startup-urile au avut ocazia să interacționeze în mod direct cu persoanele din audiență interesate de produsele la care lucrează și să demareze astfel discuții despre potențiale investiții și parteneriate strategice.