3.000 de posturi desfiintate si reducerea programului de lucru la CFR Marfa
"In conformitate cu prevederile legale in vigoare si Contractul Colectiv de Munca (CCM) pe anul in curs, incepand cu prima decada a lunii iulie 2011 se va pune in practica un program de concediere colectiva prin reducerea a 3.000 de posturi, de asemenea, in urmatoarele sase saptamani, tot din considerentele precizate anterior, se va reduce programul de lucru cu doua zile, incepand cu 23 mai 2011 pentru perioada mentionata mai sus (respectiv din 30 de zile lucratoare se vor lucra 28)", potrivit unui comunicat al companiei citat de Mediafax.
Administratia CFR Marfa precizeaza ca sindicatele semnatare ale CCM au fost consultate in privinta acestei decizii in data de 18 mai 2011, in conformitate cu art.52 alin.(3) din Legea 53/2003, modificata prin Legea 40/2011. Consultarea s-a desfasurat conform prevederilor art.1, lit.b din Legea 62/2011.
Reprezentantii salariatilor se opun acestor masuri si considera ca aceasta masura incalca contractul de munca valabil in cadrul Companiei CFR Marfa, hotararea fiind luata fara acordul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, sindicat reprezentativ, si fara respectarea prevederilor legale in vigoare. Sindicalistii spun ca potrivit unor documente semnate de administratie este vorba de o reducere a saptamanii de lucru de la 5 la patru zile, astfel fiind vorba de o reducere cu patru zile pe luna, nu cu doua cum sustin reprezentantii CFR Marfa.
"Reducerea programului de lucru de la cinci la patru zile provoaca lucratorilor o pierdere salariala de 20 la suta care se adauga unei reduceri a veniturilor salariale de 30 la suta, stabilite anul trecut si valabila si pentru anul 2011 si vine pe fondul reducerilor de personal. in prezent in cadul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa SA are loc concedierea colectiva a 3.000 de angajati, dintre care 2.581 de lucratori urmand sa intre in somaj, diferenta de 419 avand varsta de pensionare", se arata in comunicatul sindicatelor.
"Cartel Alfa", la care Federatia Mecanicilor de Locomotiva (FML) este afiliata, considera ca aceasta decizie, luata unilateral de conducerea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "CFR Marfa", este "dovada incompetentei manageriale care intelege ca reforma inseamna doar concediere colectiva si reducere salariala".