5 sfaturi pentru cei care sunt pentru prima data in rolul de manager
1. Pregateste-te sa devii manager inainte sa ai pozitia formala de manager.
Oportunitatile de avansare in ierarhie sunt frecvente si extrem de tenante pentru cei aflati la inceput de cariera: statutul si pozitia ierarhica sunt in acest moment percepute extrem de atragatoare. Pentru a experimenta cu maturitate prima pozitie manageriala clarifica-ti pe hartie motivele pentru care o doresti: tranzitia de la managementul propriei persoane, la managementul altora este poate printre cele mai provocatoare si importante salturi in procesul nostru de maturizare. Invata cat poti in pozitiile de manager de proiect sau din alte roluri de manager ale tale din afara job-ului principal: invata sa te observi si sa-i asculti pe ceilalti, sa stabilesti obiective, sa dai feedback, sa conduci o sedinta si sa iei decizii impreuna cu echipa, sa indrumi, sa evaluezi perfomanta cuiva – cand inca nu ai miza unei pozitii manageriale care conteaza. Incearca sa ai un set de competente transferabile cat mai mare si o motivatie cat mai puternica: provocarile rolului unui manager sunt mai mari decat te astepti si cer disponibilitate de efort intens pentru o perioada de timp mult mai mare decat iti imaginezi inainte sa fii numit.
2. Agreeaza si verifica regulat asteptarile cu managerul tau direct – acest lucru e in egala masura si responsabilitatea ta si a lui.
Inca de la inceput spune-i ca vei avea nevoie de directionare si suport in primele 6 – 9 luni si stabiliti o frecventa realista a intalnirilor unu-la-unu: la doua saptamani la inceput, apoi – vazand si facand. Solicita sa te observe (inclusiv la sedinte) si sa-ti dea feedback, analizati impreuna esecurile, solicita-i solutii si sa-ti sublinieze reusitele pe care le vede. Parte a parteneriatului vostru, agreaza stilul de leadership in care lucreaza cu tine pe fiecare proiect sau obiectiv in parte. Agreati modul in care luati decizia si ce ai de facut pentru a castiga treptat o autonomie din ce in ce mai mare. Agreati care sunt programele de instruire manageriala pe care le poti accesa si cand ar fi momentul potrivit. Agreati si poate si stabiliti de la inceput o data, la maxim 6 luni de la promovare, in care sa-ti comunice o prima evaluare intermediara a performantei tale manageriale.
Citeste mai multe pe wall-street.ro.