72% dintre români, ataşaţi de brandurile care susţin sportul
Un instrument dedicat companiilor şi brandurilor care sunt interesate de o astfel de asociere, raportul “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports” relevă informaţii interesante despre sporturile practicate în România, despre percepţiile şi comportamentele românilor legate de sport.
Studiul arată că 72% dintre români sunt înclinaţi să cumpere mai mult branduri pe care le-au văzut implicate în susţinerea, în diverse forme, a sportului. De asemenea, 47% dintre români apreciază că implicarea companiilor în sport ar trebui orientată spre sprijinirea competiţiilor de amatori. Nu suntem atât de sedentari pe cât am putea crede: se pare că 50.7% dintre români practică cel puţin o activitate sportivă pe an, iar 61% cel puţin o dată pe lună.
Preocuparea pentru sport este pronunţată, arată studiul: peste 85% dintre români urmăresc diferite sporturi, indiferent de mediu, la televizor, online sau live. De asemenea, rezultatele studiului arată că majoritatea respondenţilor consideră că se cheltuie prea puţini bani de la bugetul de stat pentru sport, un domeniu care ajută la promovarea unei imagini pozitive a României în lume, prin performanţele sportivilor români pe plan internaţional, aşa cum au afirmat peste 90% dintre participanţii la studiu.
Cercetarea a fost realizată îmbinând metodologii cantitative şi calitative. Cercetarea cantitativă s-a realizat online, în perioada noiembrie – decembrie 2013, pe un eşantion de 882 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18-70 ani, din mediul urban. Culegerea datelor este realizată de Inovaction Market Research, furnizorul panelului pentru acest studiu.
Demersul calitativ s-a derulat în perioada octombrie 2013 – martie 2014, prin interviuri în profunzime cu persoane care au o legătură mai strânsă cu sportul, fie că îl practică (la nivel de performanţă sau amator), organizează evenimente sportive sau se asociază cu el prin intermediul companiei în care lucrează.
Alte subiecte abordate în raport sunt sursele de informare despre sport, călătoriile legate de sport, sportul în cadrul companiilor şi direcţiile principale de investiţii în sport ale companiilor, precum şi legătura dintre sport şi nutriţie. Raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports” este un instrument extrem de util tuturor decidenţilor care văd oportunităţi în asocierea companiilor sau brandurilor cu sportul, celor care observă trendurile în materie de mişcare, sport, viaţă activă şi sănătoasă.
Studiul se dovedeşte de folos pentru orice manager ce doreşte dezvoltarea unei culturi a sportului în compania sa, pentru instituţiile ce văd o implicare pe viitor în susţinerea şi dezvoltarea sportului de masă, pentru corporaţiile care se au în plan acţiuni de Corporate Social Responsabilty.
Datele din raport ajută în susţinerea unor eforturi de comunicare şi poziţionare, poate fi şi un ghid pentru retailerii care vând produse sportive şi furnizorii de servicii din zona sportului, dar şi un reper în dezvoltarea politicilor legate de sport la nivelul administraţiei şi al autorităţilor responsabile.
Companiile implicate in realizarea raportului sunt Quantix Marketing Consulting, Inovaction Market Research şi Smark Research.
Quantix Marketing Consulting este o companie specializată în cercetare de marketing şi consultanţă strategică, initiatoarea platformei Sport Insights, care ofera informatii relevante si consultanta brandurilor si companiilor implicate in lumea sportului.
Inovaction Market Research este o companie care operează în cercetare de marketing online, fondata in 2006 iar Smark Research este un serviciu asociat comunităţii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pieţei şi sunt oferite soluţii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din România.