Agenţie de promovare a produselor româneşti
Produsele româneşti vor ajunge mai uţor pe piaţa românească, dar şi pieţele internaţionale prin intermediul unei agenţii de promovare. Anunţul a fost făcut de către Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, care a transmis că noua structură va fi lansată pe baza parteneratului public privat.
"România are nevoie să găsească noi pieţe de desfacere pentru noi. În primul rând, este o provocare pentru noi să recâştigăm piaţa internă, în primul rând, dar, odată cu relansarea consumului, creşterea puterii de cumpărare, avem nevoie şi de extinderea pieţelor. O astfel de Agenţie ar putea fi o măsură în sprijinul producătorilor românilor şi a produselor româneşti", a afirmat Constantin, citat într-un comunicat al ministerului.
Noua entitate va activa pe structura unui parteneriat public-privat.
"Este adevărat că în acest moment legea PPP nu funcţionează chiar aşa cum ne-am dori, dar am încredere că în perioada următoare vom reuşi să venim cu acele modificări legislative care să o facă operaţională", a mai spus Constantin.
Strategia pentru dezvoltarea sectorului agroalimentar pe termen mediu şi lung prevede că până în 2030 ponderea exporturilor de produse procesate, cu valoare adăugată mare, să ajungă la 80% din total, după deschiderea de noi pieţe pentru produsele agroalimentare româneşti.