Anca Banita va participa gratuit la workshopul Project Management. Vezi eseul castigator!
Castigatoarea a fost desemnata dintre cititorii CariereOnline.ro care ne-au povestit, la adresa concurs [at] cariereonline.ro, care au fost provocarile in cel mai recent proiect in care au fost implicati, fie ca membri in proiect, fie in calitate de project manager. Premiul, participarea la workshopul Project Management, este in valoare de 800 de euro. Va prezentam mai jos eseul castigator.
Provocarea mea
Cea mai mare provocare din viata mea, care numara 23 de ani pana in prezent, a fost, cu siguranta, Let`s Do It, Romania! – Curatenie in toata tara intr-o singura zi. Am coordonat, impreuna cu Anamaria, colega mea, Campania de comunicare pentru acest proiect unic in Romania.
In momentul in care auzi “curatenie in toata tara intr-o singura zi”, primul gand care iti vine in minte este “nu se poate asa ceva, este o nebunie curata!” Asa s-a intamplat si in cazul nostru. Numai ca urmatorul nostru gand a fost: “hai s-o facem!”
Asa a inceput povestea celui mai ambitios proiect de implicare sociala organizat vreodata in Romania. In luna octombrie ne-am intalnit pt prima oara si eram numai cativa oameni. Un an mai tarziu, pe 25 septembrie, peste 200 000 de romani ieseau in strada la curatenie, mobilizati de intreaga echipa de proiect, care a ajuns sa numere peste 300 de persoane la nivel national. Am aratat ca se poate!
Comunicarea (pentru ca de asta m-am ocupat) a fost unul dintre elementele cheie in proiect. Am avut extrem de multe provocari, de la faptul ca nu stiam de unde sa incepem, pentru ca nimeni nu credea in noi, pana la a convinge partenerii media sa se implice, fara a ne cere bani. Au fost niste luni foarte grele, cele de iarna si primavara, pentru ca ne-am lovit de foarte multe bariere. Oamenii nu ne credeau, oamenii aveau o multime de motive pentru care acest proiect nu va iesi: “romanii nu au spirit civic”, “de ce nu fac autoritatile treaba pentru care sunt platite”, “sunteti niste tineri fara experienta, nu aveti nici o sansa”.
Nu ne-am lasat batuti nici o secunda. Cercul vicios in care am fost foarte mult timp era cel legat de sponsorizari si promovare: cei de la echipa de sponsorizari nu primeau fonduri, pentru ca proiectul nu era suficient de cunoscut, iar noi nu puteam pune in practica multitudinea de idei creative, pentru ca nu aveam bani.
Cercul vicios a fost spart in momentul in care am incheiat parteneriatul cu Mediapro si am obtinut ceva absolut neasteptat si unic pe piata din Romania: Mediapro ne ajuta, cu toate mijloacele lor de promovare, fara a cere insa exclusivitate. A fost surprinzator si o mare reusita pentru noi toti. Dupa acest parteneriat, am atras si alti parteneri si, in final, si sponsori. Rezultatul? O campanie de sute de mii de euro, obtinuta pe gratis, doar pentru ca am crezut ca se poate.
Pe scurt, ce a facut echipa de comunicare pentru “Let`s Do It, Romania!”?
Am avut mesaje diferite, in functie de etapa proiectului in care ne aflam:
1. Lansarea proiectului
Romania va face curatenie generala pe 25 septembrie! Putem bate un record, Romania este cea mai mare tara care organizeaza proiectul
2. Formarea echipelor de organizare locala
– Vino sa faci parte din echipa de organizare “Let`s Do It, Romania!”
3. Realizarea hartii deseurilor prin actiuni de cartare
– Devino voluntar pentru cartare! Ajuta-ne sa realizam Harta Deseurilor!
4. Atragerea voluntarilor pentru Ziua de 25 septembrie
– Inscrie-te pentru Ziua de Curatenie Nationala! Vino cu noi sa facem curatenie in toata tara, intr-o singura zi!
Canale de comunicare folosite :
- spot TV
- spot radio
- machete de presa
- flyere si afise
- panouri indoor (Bucuresti) si outdoor (Bucuresti, Prahova, Arges)
- online: site, blog, bannere web, social media: twitter, cauza de facebook, twibbons, cont de Youtube, cont de Picasa
- conferinte de presa (una organizata la nivel central, la Bucuresti si cate una in fiecare judet, cu ocazia lansarii proiectului la nivel local)
- comunicate de presa
- evenimente proprii
- lideri de opinie si personalitati publice care au devenit ambasadorii proiectului (Smiley, Adi Despot, Holograf, Vank, Inna, Andreea Banica, Bitza)
- crearea unui imn dedicat proiectului (o reinterpretare a celebrei “Fata mea”, cantata de trupa Partizan, care a devenit “Tara mea”, in noua formula cu versuri adaptate la ideea proiectului)
- concursuri care sa implice publicul si care sa duca mesajul la un nivel personal
- alte canale creative: soneria de telefon ““Let`s Do It, Romania!””, jocul „“Let`s Do It, Romania!””, countdown cu update-uri de pe blog-ul Let’s Do It, Romania! si de pe contul de Twitter.
Orice idee am avut, am pus-o in practica! “Let`s Do It, Romania!” a fost locul unde orice devine posibil, pentru ca am reusit sa gasim de fiecare data o modalitate creativa de a transpune o simpla idee in ceva real si tangibil, totul cu scopul de a mobiliza oamenii si de a-i face sa ia parte la aceasta initiativa ambitioasa, cu un impact incredibil pentru intreaga tara.
Am creat mesaje amuzante pentru tricourile “Let`s Do It, Romania!”, pentru a cuceri oamenii si a-i face sa le poarte cu mandrie (“Pe 25 septembrie nu ies in oras, fac curatenie in toata tara” sau alte actiuni de zi cu zi care vor fi lasate deoparte in acea zi deosebita), exista chiar si un magazin virtual unde vindem produse cu logo-ul “Let`s Do It, Romania!”, am creat un imn extrem de relevant pentru specificul proiectului, plecand de la o melodie “cu cantec” in Romania si avem chiar si un joculet care vorbeste despre esenta LDIR. Mesajul campaniei, preluat din Estonia cu aceleasi cuvinte, pentru a pastra spiritul si ideea generala, se regaseste in tot ceea ce am facut. Am spus “Let`s Do It!”, de fiecare data cand am vrut sa facem ceva si iata ca ne-a iesit! Asteptam acum deznodamantul fericit, pentru ca sa putem spune plini de bucurie: “We did it!”
Ca sa inchei, sunt un Doer, asa cum ne place noua sa ne numim. Imi place sa fac, nu sa stau pe margine si sa ma uit sau sa critic. Si cred ca acest curs ma poate ajuta sa-mi structurez informatia si sa fiu foarte organizata. “Let`s Do It, Romania!” a fost ceva incredibil, care are insa nevoie in viitor (pentru ca nu ne oprim aici!) de oameni cat mai bine instruiti pe partea de project management. Si imi doresc sa fiu unul dintre ei.