Angajaţii băncilor, de nerecunoscut în 10 ani
Astfel, dacă băncile vor să dezvolte o industrie viabilă, atunci transformarea oamenilor care muncesc în mediul bancar este la fel de importantă ca şi transformarea produselor şi proceselor bancare, se arată în studiul EY, Global Banking Outlook 2016 -Transforming talent – The banker of the future.
Studiul explorează modul în care trebuie regândit ciclul de viaţă al resurselor umane pentru a genera o traiectorie de succes pentru bancherii talentaţi.
Patru paşi pentru construirea generaţiilor viitoare de bancheri
Patru tipuri de acţiuni pot ajuta băncile să se asigure că angajaţii lor vor dispune de aptitudinile necesare pentru a dezvolta activități de succes în lumea de mâine:
- Evaluarea impactului puternic disruptiv al tehnologiei asupra forţei de muncă din mediul bancar
- Înţelegerea aşteptărilor unei noi generaţii de bancheri
- Schimbarea culturii pentru a încuraja diversitatea de gândire
- Cultivarea şi delegarea de putere către o forţă de muncă de natură colaborativă
Pe măsură ce tehnologia revoluționează structura forței de muncă din mediul bancar – prin eliminarea, schimbarea şi crearea de noi roluri în întreaga industrie – băncile trebuie să evolueze în ritm cu tehnologia. În acelaşi timp, o nouă generaţie de angajaţi aduce cu ea noi aşteptări.
Până în anul 2025, milenialii vor reprezenta 72% din forţa de muncă globală; aspiraţiile şi atitudinile acestei generaţii vor modela locurile de muncă ale viitorului. Dacă vor să prospere în acest context, băncile trebuie să reţină talentele şi să încurajeze o cultură diversă.
Un mediu bancar mai puternic nu va fi constituit din cei mai buni indivizi, ci din cea mai bună combinaţie de indivizi diverşi. Băncile îşi pot maximiza performanţele şi productivitatea prin transformarea modului în care îşi recrutează personalul, îşi promovează angajaţii în carieră şi cultivă spiritul de colaborare dintre angajaţii cu seturi diferite de competențe.
Cum linia de demarcaţie dintre aceste două aplicaţii ale tehnologiei se estompează şi roboţii încep să dezvolte abilităţi creatoare de rezolvare a problemelor, asemănătoare fiinţelor umane, un număr din ce în ce mai mare de sarcini complexe poate fi realizat doar de tehnologie. Băncile ar trebui să înfiinţeze grupuri de lucru, care să includă personal de resurse umane şi tehnologic, care să traseze o hartă a rolurilor în organizaţie cu paşi de urmat în fiecare proces şi care să identifice ţinte probabile pentru viitoare automatizări.
În viitor, funcţiunile de HR nu vor sprijini doar managementul resurselor, ci vor avea rolul de a mobiliza inteligenţa. Pentru a obține o astfel de schimbare, liderii din bănci trebuie să admită că, deşi succesul nu poate fi obţinut rapid, remodelarea forţei de muncă este mult mai importantă decât câştigurile din trimestrul următor şi reprezintă un aspect important al moştenirii pe care o lasă în urma lor.
Studiul Global Banking Outlook 2016 pe scurt – în materialul video de aici.