Angajaţii GDF Suez Energy România au fost formaţi în cadrul unui proiect cu finanţare europeană
Rezultatele înregistrate în urma derulării acestui proiect sunt următoarele: dezvoltarea abilităţilor, cunoştiinţelor şi competenţelor angajaţilor care au urmat programul de formare profesională, scăderea cu 30% a numărului de sesizări primite şi reducerea termenelor de răspuns la solicitările clienţilor.
Cofinanţat din Fondul Social European prin Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, proiectul a avut o valoare totală de 4.300.000 lei, din care fondurile europene nerambursabile atrase de către companie au însumat 2.500.000 lei, iar contribuţia companiei a fost de 1.800.000 lei.
Reclamaţiile clienţilor au scăzut cu 30%
Obiectivul general vizat de proiect a fost pregătirea angajaţilor în vederea creşterii adaptablităţii, îmbunătăţirii flexibilităţii funcţionale şi a dezvoltării atitudinii de deschidere către client. Obiectivele specifice atinse în cadrul proiectului constau în perfecţionarea abilităţilor, cunoştinţelor şi a competenţelor în domeniul relaţiilor cu clienţii pentru un număr de 220 de angajaţi, respectiv creşterea cu 80% a numărului de cunoştinţe şi cu 40% a aptitudinilor şi a competenţelor grupului ţintă, precum şi diminuarea cu 30% a numărului de reclamaţii primite din partea clienţilor şi reducerea timpului de răspuns la solicitările acestora.
Angajaţii implicaţi în acest program au funcţii de analişti call-center, consilieri clientelă şi experţi clientelă, fiind cei care interacţionează în mod direct sau indirect cu clienţii companiei.
Programul a avut patru etape
Activităţile programului de formare profesională „Competenţe comune în comunicare, negociere, leadership”, au fost structurate în 4 etape:
- Assessment Center, în cadrul căreia a fost realizată o evaluare iniţială a participanţilor şi a reprezentat punctul de pornire în construirea cursurilor;
- Susţinerea efectivă a cursurilor – 3 zile/modul de curs;
- Follow-up (evaluare cursanţi) – 2 zile/modul de curs;
- Examen în vederea acordării diplomelor.
Cursurile desfăşurate în cadrul programului au fost următoarele: „Tehnici profesionale de comunicare asertivă”, „Tehnici profesionale de feed-back”, „Managementul timpului şi al gestionării stresului”, "Customer Care – Managementul gestionării relaţiei cu clienţii”. La finalul parcurgerii etapelor de instruire, participanţii au primit diplome recunoscute CNFPA (Centrul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor).
„Acest proiect se încadrează în strategia noastră de resurse umane care pune un accent deosebit pe dezvoltarea abilităţilor şi a competenţelor angajaţilor. Dezvoltarea nivelului profesional al angajaţilor conduce la îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor noştri şi la creşterea capacităţii lor de adaptare la exigenţele unei pieţe a energiei din ce în ce mai competitive, în contextul creşterii standardelor de performanţă şi eficienţă,, a declarat Diana Ghiţă, Director Resurse Umane şi Comunicare.
Rata de abandon la cursuri a fost de 0%
„În cadrul proiectului au fost furnizate 3360 de ore de formare profesională. Rata de abandon la cursuri a fost 0%, în condiţiile în care media naţională este de peste 15%. Dintre angajaţii implicaţi în acest program au fost 157 de femei şi 63 de bărbaţi. Orarul cursurilor a ţinut cont de programul participanţilor. Metodele didactice utilizate şi suportul de curs adaptat la nevoile cursanţilor au permis un nivel de absolvire de 100%”, a declarat Mihaela Botezatu, managerul proiectului.
GDF SUEZ Energy România, filială a grupului GDF Suez, este unul dintre cei mai mari furnizori de gaze naturale din România având 1,3 milioane de clienţi. Începând cu anul 2009, compania a intrat pe piaţa furnizării de energie electrică pentru segmentul B2B. Obiectivul companiei este de a-şi consolida poziţia pe piaţa energetică din România. În prezent GDF Suez Energy România are în prezent circa 700 de angajaţi.