Antreprenorii argeșeni sunt optimiști și realiști
Totodată, în cadrul evenimentului, organizatorii au realizat un sondaj de opinie în rândul participanților, pentru a afla și disemina opinia mediului antreprenorial local asupra perspectivelor de business din 2015. 111 manageri si antreprenori s-au implicat în acest proiect de evaluare și au răspuns invitației de a participa la survey. Astfel, este de remarcat faptul că perspectiva întreprinzătorilor locali este una pozitivă. 73% dintre managerii prezenți sunt încrezători în evoluția pozitivă a economiei, 88% dintre participanții la eveniment estimează că cifra de afaceri a companiei va crește. 82% cred că vor avea un profit în creștere anul acesta față de anul precedent și 55% dintre manageri și antreprenori pregătesc noi angajări în companiile pe care le reprezintă. Doar 25% dintre cei prezenți sunt mai puțin încrezători în creșterea industriei proprii. Prețul scăzut, parteneriatele comerciale cu alte companii sau instituții și notorietatea brandului sunt considerate principalele avantaje ale competitorilor. Nivelul fiscalizării, incertitudinea și birocrația sunt principalele obstacole pentru manageri și antreprenori în dezvoltarea afacerii. 81% dintre respondenți consideră că asigurarea stabilității mediului de reglementare și fiscalizare poate îmbunătăți dezvoltarea pe termen lung a antreprenoriatului în România.
Moderat de jurnalistul Radu Soviani, evenimentul a oferit participanților răspuns la întrebări din sfera fiscalității, a finanțării afacerii, a domeniului legislativ sau al tehnologiei, precum și ocazia de a descoperi noi oportunități de dezvoltare personală și a afacerii. Cum poate fi optimizată activitatea firmei? Cât de importante sunt cheltuielile inteligente pentru o afacere și cum pot fi păstrați în companie angajații cheie? Care sunt principalele riscuri care pot afecta activitatea companiei? Acestea, alături de numeroase tematici din domeniul tehnologiei informației (soluții fixe și mobile pentru IMM, soluțiile cloud, gestionarea corectă a software-ului etc.), sau subiecte legate de dezvoltarea personală și psihologia vânzărilor, au fost dezbătute pe larg în cadrul evenimentului de la Pitești.
Tot în cadrul evenimentului, participanții au beneficiat de întâlniri private gratuite, în cadrul cărora au putut primi consultanță personalizată, oferite de reprezentanții EY România (pe teme de fiscalitate), Telekom (soluții pentru optimizarea costurilor), REI Finance Advisors (fonduri disponibile pentru afaceri), Kompass Romania (instrumente de direct marketing, generare de leaduri), BSA | The Software Alliance (gestionarea corectă a software-ului) și BCR Pensii (motivarea și retenția angajaților).
Proiectul va continua în 2015 cu evenimente organizate la Iași (9 iunie 2015), Targu Mureș (17 septembrie 2015), Galați/Brăila (15 octombrie 2015) și Oradea (19 noiembrie 2015). Pentru mai multe informații, accesati site-ul oficial: http://evenimente.doingbusiness.ro/evenimente-viitoare.