Aplicațiile mobile au luat un avans considerabil. De ce vrem ca telefonul mobil să arate ca noi
Un studiu recent, realizat de Flurry Analytics și citat de Statista.com, arată că, în anul 2015, numărul aplicațiilor de personalizare a telefonului mobil (tastatură cu emoji, teme de fundal statice și dinamice etc.) a crescut cu 332% față de anul 2014, arătând tendința consumatorului de a personaliza acest obiect în funcție de personalitatea sa. În același timp, studiul mai arată că numărul aplicațiilor de tip știri și reviste a crescut cu 135%, al aplicațiilor de tip “utilities and productivity”, cu 125%, al aplicațiilor referitoare la lifestyle și shopping, cu 81%, al programelor de turism și navigație, cu 54%, al aplicațiilor de sport, cu 53%, al aplicațiilor de sănătate și fitness, cu 52%, al aplicațiilor de tip mesagerie și social, cu 51%, al aplicațiilor de muzică și divertisment, cu 21%, iar numărul de jocuri descărcate a scăzut cu 1%, în raport cu anul 2014.
Tendința de a „îmbrăca” obiectele ca noi este una naturală, apare în copilarie
„Ca orice lucru de care ne atașăm – fie că este vorba de o ființă umană sau obiect – avem tendința naturală de a încerca să transferăm din elementele care ne definesc, pentru a ne simți confortabili cu acel obiect. Spre exemplu, fetițele îmbracă păpușile astfel încât să se încerce o proiecție a personalității lor în acele obiecte. De cealaltă parte, băiețeii își tunează mașinuțele de jucărie astfel încât să reflecte părți ale personalității lor: mai nervoase, mai elegante, mai sport etc. Aceeași tendință de comportament în relație cu obiectele se întâlnește și la adulți, pe care îi putem considera, din acest punct de vedere, copii mai mari. Desktop-urile calculatoarelor erau de multă vreme personalizate, printr-o anumită imagine de fundal, prin schimbarea culorii bării de Start și a mărimii icon-urilor etc. Era inevitabil ca această tendință natura a omului de a-și proiecta propria imagine în obiecte să nu se răsfrângă și asupra telefoanelor mobile. Nu este nimic în neregulă cu asta”, explică psihologul Dan Ivănescu, președintele Asociației Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții.
Studiul ne mai arată și că patru categorii de aplicații au crescut mai rapid:
În 2015 utilizarea generală a aplicațiilor a crescut cu 58%. Patru categorii au crescut mai rapid:
Aplicațiile de personalizare: sesiunile lor de utilizare au crescut cu mai mult de 332% în 2015. Aceste aplicații variază de la Android blocarea ecranelor (lock-screen) până la tastaturi de emoticoane ( Emoji keyboards). Majoritatea creșterii vine din aplicațiile Emoji (în principal tastaturi), dând consumatorilor posibilitatea de a personaliza corespondența în aplicațiile lor de mesagerie preferate, cum ar fi Facebook Messenger, Whatsapp, Line și Snapchat.
Aplicațiile News&Magazine au crescut cu 135% în 2015. Această creștere validează tendința de consum media raportată la vara anului trecut, semnalând o schimbare la nivelul consumului de media de la televiziune și PC-uri la consumul pe smartphone-uri, în general, și în special pe phablete.
Aplicațiile de productivitate: sesiunile lor de utilizare au crescut cu 125% în 2015. De fapt, mai mulți consumatori, mai ales adolescenți și studenți, folosesc smartphone-urile lor, phablete și tablete ca dispozitiv de calcul primar și aparatul lor unic de a accesa e-mail-ul și alte aplicații de productivitate cum ar fi Google Docs, Quip, Slack și suita Microsoft.
În cele din urmă, aplicațiile pentru stilul de viață și cumpărături (Lifestyle and Shopping apps). Acestea au crescut la 81% în 2015. Comerțul online de pe mobil este în creștere și reprezintă deja 33% din comerțul online din Statele Unite și 40% din comerțul online la nivel mondial.
Pentru mai multe detalii despre studiu accesați acest link.