Arta care vinde. Art Director – Job Description
Intr-o agentie de publicitate, misiunea Art Director-ului se impleteste strans cu cea a Copywriter-ului pe tot parcursul procesului de creatie, de la generarea IDEII din perspectiva brief-ului si strategiei de creatie pana la dezvoltarea acesteia in forma finala. Art Director-ului ii revin urmatoarele atributii si responsabilitati:
- implicarea in realizarea strategiei de creatie;
- realizarea conceptului;
- integrarea textului intr-o imagine unitara si exprimarea vizuala a conceptului pentru toate tipurile de suport media cuprinse in strategia de comunicare;
- realizarea prezentarii de creatie si sustinerea ei catre client, alaturi de Client Service si Strategie, in functie de amploarea proiectului;
- prezentarea propunerilor de creatie si a cerintelor de realizare a acestora altor membri ai echipei in vederea finalizarii lor: producatori, ilustratori, fotografi, regizori, DTP Designeri etc.;
- implicarea in selectia fotografilor, regizorilor, artistilor ce vor lucra la realizarea produsului creativ;
- supervizarea acuratetii si consecventei exprimarii vizuale in toate etapele de productie, pana la finalizare.
Produsul creativ final este rezultatul unei munci de echipa pentru a carei realizare Art Director-ul colaboreaza in mod deosebit cu colegii din Client Service, Strategie, Productie si Trafic. In functie de modul de organizare specific, poate lucra sub coordonarea Directorului de Creatie sau a unui Group Creative Director si, la randul sau, poate coordona Junior Art Director-i.
Cei mai multi Art Director-i sunt absolventi sau studenti ai facultatilor de arte sau de arhitectura, ce ocupa initial pozitii de Junior Art Director sau designeri.
Pe langa talent, valoarea unui Art Director se bazeaza in mare masura si pe abilitatile sale de intelegere a cerintelor strategiei si obiectivelor de comunicare, pe intelegerea tendintelor din publicitate, pe cunostintele sale interdisciplinare si de cultura vizuala, pe cunostintele tehnice specifice profesiei cu privire la compozitie, tehnici de executie, fonturi, fotografie si posibilitati de productie, pe diversitatea stilurilor abordate.
Desi in mod traditional Art Director-ul lucra doar cu creionul, culori, hartie si cartoane la nivelul schitelor de mana, Art Director-ul modern stie sa se foloseasca de computer, de tehnici de grafica computerizata si multimedia pentru rafinarea executiilor creative.
Profilul unui Art Director este dat de un complex de trasaturi:
- inteligent si creativ, intuitiv, fire curioasa, permanent preocupat de cunoastere si autodepasire, modern si tanar in spirit, comportament si mod de viata, liber in gandire;
- pasionat de problemele publicitatii si constient de marea responsabilitate pe care o implica mesajul transmis vizual;
- energic, comunicativ, capabil sa-si sustina cu argumente clare, obiective si puternice propriile idei, dar permeabil si la ideile altora;
- conceptual, dar si cu un ochi format pentru detalii;
- capabil sa genereze idei si in conditii de stres, flexibil in lucrul cu ideile, perseverent.
Un Art Director ce acumuleaza o experienta bogata, ce da dovada in cursul carierei sale de viziune si forta creativa, de foarte buna intelegere a problemelor de comunicare si marketing, va deveni Senior Art Director.
Adaugand abilitati de mobilizare si directionare creativa a echipelor de creatie, poate deveni Director de Creatie.