Arta s-a vândut bine în 2012. Piața din România a ajuns la 14,6 milioane euro
Dacă în anii 2010-2011, 65% din piața de artă din România era formată din activitatea caselor de licitații, ale căror vânzări sunt publice, 2012 este anul în care reperele de tranzacționare stabilite de casele de licitație au determinat o semnificativă înmulțire a vânzărilor private, de regulă neînsoțite de documente, acestea tinzând să rivalizeze cantitativ cu suma tranzacțiilor realizate public prin licitațiile de artă.
O analiză făcută de Artmark ne arată ca eșalonul artiștilor de patrimoniu de importanță națională a continuat să reprezinte o investiție sigură, operele semnate de marile nume ale artei românești fiind vânate atât de colecționarii consecvenți care doresc să își întregească colecția, cât și de nou-intrații în piața care fie caută să își plaseze banii într-o investiție sigură, fie doresc să înceapă o colecție și aleg varianta consacrată.
Citiți articolul integral pe Finanțiștii.ro